Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Pivo Baronka zdobí nejhezčí pivní etiketa roku 2010

Nejhezčí pivní etiketou roku 2010 se pyšní pivo Baronka, které vyrábí Žatecký pivovar. Na druhém místě skončil loňský vítěz, světlý ležák Herold z pivovaru v Březnici. Výsledky soutěže, v níž rozhodovali sběratelé pivních etiket a suvenýrů, byly vyhlášeny na 37. setkání v Táboře.

Etikety piv Baronka a Herold ( idnes.cz )

Pivo Baronka je třináctistupňový světlý ležák, který se vaří podle receptury pocházející z již uzavřeného litoměřického pivovaru. Za obnovením jeho vaření stála před sedmi lety obec Třebívlice na Litoměřicku, kde strávila téměř celý život baronka Ulrika von Levetzow, která byla celoživotní láskou proslulého německého básníka Johana Wolfganga Goetha.

„Jsme rádi, že jsou naše etikety pěkné a velmi si na nich zakládáme. Naše etikety oceňují především v zahraničí, kde kladou na balení lahví větší důraz,“ řekl pro Generaci 20 obchodní ředitel pivovaru Herold Tomáš Kopřiva.

V kategorii o nejhezčí pivní tácek zvítězil pivovar Černá Hora. Nejhezčí pivní zátku mají láhve zlatavého moku, které vyrábí Budějovický měšt´anský pivovar, jenž obhájil loňské první místo. Vítězem kategorie o nejhezčí pivní etiketu minipivovarů a vařičů piva se stal Soumarský ležák z Pivovaru Prachatice.

Sběratelé posuzovali téměř 700 soutěžních exponátů, mezi nimiž bylo také 12 pivních etiket ze Slovenska. Přihlášeny mohly být jen etikety, které soutěžily už loni. V České republice působí asi 3500 sběratelů. Sdružení českého pivovarnictví v současné době sdružuje 19 klubů, které mají asi 500 členů.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.