Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Nejvíce se vyplatil příchod Téveze, nejméně Lescotta

Přestup argentinského útočníka Carlose Téveze z Manchesteru United do týmu městského rivala City byl podle Castrol Rankings za měsíc březen nejpovedenější investicí ve fotbalovém světě. Tento žebříček dlouhodobě vyhodnocuje a porovnává výkonnost hráčů na základě detailní analýzy jejich herních projevů. Nejméně povedený transfer provedli paradoxně také „Citizens“, když angažovali Joleona Lescotta z Evertonu.
Carlos Tévez

Carlos Tévez, Foto: sportydesktops.com

Tévez se od září 2009 do současnosti vyhoupl v systému Castrol Rankings o 120 míst a aktuálně se nachází již na 27. místě. Zaznamenal tak nejvýraznější posun mezi deseti nejdražšími přestupujícími fotbalisty z minulého léta. Anglický klub za něj zaplatil 29 milionů eur.

Lescott se však pro City vůbec nevyplatil. Za tohoto anglického obránce vyplatil Manchester Evertonu 27,9 milionů eur. Herně se mu ale vůbec nedařilo, což se projevilo i v žebříčku. V něm Lescott zaznamenal propad o 637 míst na aktuální 805. příčku.

Hodnocení Castrol Rankings, které hodnotí posledních 12 měsíců, dlouhodobě vede Lionel Messi z Barcelony. Toho následují Cristiano Ronaldo z Realu Madrid a Wayne Rooney z Manchesteru United.

Českou nejvyšší fotbalovou soutěž tento žebříček nesleduje. Podle vyjádření sportovní redaktorky ekonomického deníku E15 Martiny Peřinkové je ale pravděpodobně nejvydařenějším přestupem návrat Libora Sionka do Sparty. „Podle vyjádření jeho agenta přišel jako volný hráč, tedy zdarma,“ dodává Peřinková. Ve svém staronovém působišti se tento třiatřicetiletý záložník uvedl čtyřmi góly v devíti zápasech.

Naproti tomu jako nejméně úspěšný transfer by se v tomto směru mohl zdát přestup Tomáš Pekharta z Tottenhamu do Jablonce za 20 miliónů korun. Na severu Čech odehrál 368 minut a vstřelil přitom jediný gól.

 Ondřej Šafář


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.