Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Nejefektivnější reklamní kampaně roku: Birell či Activie

Denně se setkáváme s desítkami reklam. Která z nich však nejlépe plní svůj účel, tedy propagaci produktu? Na to se každoročně, letos již počtrnácté, snaží odpovědět cena efektivnosti reklam Effie. Tentokrát zvítězila agentura Mark BBDO se svou kampaní „Jak naučit lidi pít nealko.“

Tu si u reklamní agentury objednal Plzeňský Prazdroj, aby propagoval nealkoholické pivo Birell. Hlavním sloganem kampaně bylo „Zůstaň ve hře“. Reklama byla založena na myšlence: „dal bych si pivo, ale nemůžu, protože potřebuji mít čistou hlavu,“ píší autoři v reklamní strategii. Společnost Plzeňský Prazdroj, která již tak ovládá 60 procent trhu, se díky reklamě dočkala ještě větší převahy.

Agentura Mark BBDO ale nepropagovala pouze nealkoholické pivo. Prvenství získala i v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing za úspěšnou kampaň „Jak pro Čechy zatraktivnit památky“. Podle oficiálních stránek Effie Awards se tržby Národního památkového ústavu středních Čech meziročně zvýšily o více než dvacet jedna milionů šest set osmdesát dva tisíc korun.

Druhou nejúspěšnější reklamní agenturou byla Young&Rubicam, která získala zlatou Effii v kategorii Výrobky dlouhodobé spotřeby. Porota ocenila její reklamu na pračku LG se sloganem: „LG pračka Direct drive: Perte, co se do ní vejde.“ Pomyslnou stříbrnou medaili získala agentura za kampaň na jogurty Activie s názvem „Activia můj plán“.

Leotšní ročník byl vinou finanční krize velmi specifický. Většina projektů měla kvůli nižším příjmům malý rozpočet, což se ovšem podle jednoho z organizátorů projevilo kvalitnějšími finálními produkty. „Po dvaceti letech nepřetržitého růstu zažila česká reklama poprvé krizi. Potvrdilo se, že nouze dokáže mobilizovat síly a podněcovat nápady,“ prohlásil výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA) Jiří Janoušek pro idnes.cz.

Podle asociace se výdaje na mediální kampaně v roce 2009 snížily oproti dřívějším ročníkům o 13 procent a v prvním pololetí letošního roku ještě klesly.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.