Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Navzdory kritice se snaží jít Smarty Drink v propagaci vlastní cestou

Zvláštní způsob marketingu energetického nápoje Smarty Drink kritizují reklamní experti. Jeden z nich Michal Skřivan říká: „Vůbec to nepůsobí profesionálně." O tom, jak se krajně nezvyklá kampaň firmy tvoří, promluvil jejich marketingový manažer Jiří Procházka na publicistickém festivalu Všemi Směry. Přiznal, že například propagační videa sice točit neumí, ale tvořit je budou dále.

Nový nápoj na trhu Smarty Drink na sebe před rokem upoutal pozornost. Neřešil se však samotný produkt, ale hlavně příspěvky na sociálních sítích, které budily mezi lidmi spíše posměch. Videa se nezdají expertovi na sociální sítě Michaelu Skřivanovi. „Už jenom po technické stránce jsou velmi špatné, navíc působí dost komicky, značka by se takhle vůbec prezentovat neměla,“ říká.

Server Mediar.cz věnoval Smartymu celý jeden podcast, ve kterém se probíraly základní marketingové chyby firmy. „Podobnou kritiku vnímám osobně špatně, ale může a nemusí to být i náš záměr se nechat takhle propagovat,“ říká marketingový a PR manažer firmy Jiří Procházka. Ten byl hostem publicistického festivalu Všemi Směry konaného 14. dubna, kde se marketing značky probíral.

Největší rozruch na sociálních sítích způsobila zejména videa, ve kterých vystupuje majitel a tvůrce produktu Dominik Hašek. Procházka přiznal, že v některých místech propagace si příliš jisti nejsou. „Kdybychom ty videa točit uměli, děláme je lépe,“ říká. Firma sice dostává nabídky od agentur na vytvoření videoklipů, z finančních důvodů je ale odmítají. I nadále si plánují vše točit sami i za cenu horší kvality. „Věta, že pokud by něco uměli, tak to dělají lépe, přesně vystihuje způsob komunikace Smartyho, vůbec to nepůsobí profesionálně,“ nelíbí se Skřivanovi.

Zaměstnanci firmy se podle Procházky necítí být ničím a nikým vázáni, a nápady realizují, jak se jim chce. „Nedáváme tolik na analýzy nebo statistiky, ale hodně na intuici a cit pana Haška,“ vysvětluje. Podle Skřivana je ale právě v tom chyba, protože marketingu bývalý hokejista vůbec nerozumí a neměl by se tolik zapojovat. Videa, které firma tvoří jsou spíše lidová, což nepřidává na věrohodnosti produktu.

Volnost v propagaci

Nešt´astné přijde Skřivanovi i spojování koníčků Haška se značkou firmy. Často se objevují fotky s plechovkou nápoje, kde je v pozadí vyfocen časopis o myslivosti nebo snímek z lesa při naháňce. „Nápoj se sice snaží oslovit širokou veřejnost, ale myslivost není zrovna koníček většiny, nemělo by se to spolu vůbec propojovat,“ říká. I Procházka vnímá, že spojování Haškových zálib se Smarty Drinkem není příliš vhodné. Bývalému hokejovému golmanovi se proto snaží některé věci ohledně reklamy vysvětlit, častoale musí ustoupit. „Na druhou stranu máme absolutní volnost, nejsme ničím svázání,“ tvrdí Procházka.

Velkou volnost dokazují i takzvanými Smartyho snídaněmi. Na sociálních sítích se již zhruba půl roku objevují fotky jídel, které zaměstnanci firmy snědí. Na festivalu bylo poprvé objasněno, co tím firma sleduje. Cílem je vytvořit 365 fotek a následně vydat knihu se všemi recepty. Fotky v tomto případě přijdou Skřivanovi celkem slušně vytvořeny, nelíbí se mu však až příliš detailní popisky. „Dnes snídáme dva rohlíky, dva plátky šunky, jeden plátek sýra a k tomu tři rajčátka. Zbytečně z lidí dělají tak trochu hlupáky,“ vysvětluje Skřivan.


Jakub Šedivý
Jakub Šedivý
V Generaci20 působím již třetí semestr. Baví mě na ní volnost při výběru témat. Rád píši o zahraničních politických událostech, protože si díky nim udržuji přehled o dění ve světě. Mezi mé záliby patří hlavně elektronická hudba.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.