Internet nabízí přivýdělky téměř bez námahy
Způsobů jak s minimálními finančními náklady začít vydělávat na internetu je celá škála. Mezi majiteli webových stránek jsou ale populární hlavně takzvané pay per click reklamy, jaké nabízí ve velkém například společnost Google. Provozovateli webové stránky stačí, aby na ni umístil rámeček s reklamou a inkasoval drobné částky pokaždé, když návštěvník na reklamu klikne.
Petr Duda, provozovatel specializovaného serveru pro hráče videoher configs.eu, si takovým způsobem přivydělává poměrně zajímavě. „Provozuji jen malé specializované weby. Configs a vlastní weblog. Ale vydělává to okolo patnácti stovek měsíčně,“ říká. To už je částka, která není k zahození. Zajímavý je ale poměr výdělku a investovaného času.
I když Duda popisuje své začátky jako časově náročné, dnes už mu web vydělává prakticky bez potřeby jej kontrolovat. „Předně jsem musel udělat web a hlavně jsem na něj musel přivést lidi,“ vypráví. Start byl krušný především proto, že se všechno teprve učil. To ale trvalo maximálně několik měsíců, kdy se této práci musel věnovat hodinu až dvě denně.
„Dnes se na to můžu na měsíc vykašlat a vydělává to prakticky pořád stejně,“ pochvaluje si. Dokázal si totiž vybudovat stabilní okruh návštěvníků. Dodává ale, že si nedovede představit, že by si takovým způsobem vydělal na živobytí. „Je to spíš taková brigáda bez větší námahy.“
Začít můžete i s prázdnou kapsou
Jakub Bárta, provozovatel internetového obchodu s čaji silvermonkey.cz, se vydal jinou cestou. Domluvil se s prodejci čajů v kamenných obchodech a za provizi nabízí prodej jejich zboží ve svém e-shopu. Fyzicky žádné zboží vůbec nemá, vlastně jen předává dál objednávky. Fakticky tedy neprodává zboží, ale reklamu. Na internetu začal obchodovat proto, že není zatížen takovou byrokracií a není k tomu potřeba takový kapitál.
„Chtěl jsem zkusit podnikat, ale neměl jsem peníze na kamenný obchod. Navíc, než bych oběhal všechny úřady a zařídil papírování, trvalo by všechno strašně dlouho,“ uvažuje. Hlavním důvodem ale byly peníze. Na internetu se dá legálně a zdarma získat téměř cokoli. K tomu, abyste mohli rozjet svůj obchod, v podstatě nemusíte mít zboží, peníze ani software. Stačí nápad a vůle jej realizovat.
Navíc můžete zajímavě vydělávat. „V současnosti mi to vynáší něco mezi tisícem až dvěma měsíčně. Ale to je tím, že se tomu nevěnuji,“ říká Jakub. Nemyslí si, že by se tím dokázal živit, ale ze zkušenosti říká, že kdyby se více snažil, byly by jeho výdělky mnohem vyšší. Nevěnuje už tolik času vlastní propagaci. V současnosti svůj obchod zviditelňuje spíše občasně na Facebooku pomocí fanouškovských stránek. Problém ale je, že propagace na Facebooku vyžaduje mnohem více času, než kolik jí je Jakub momentálně ochoten věnovat.