Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Domácím mazlíčkům někteří lidé dopřávají víc, než sami sobě

Někteří lidé si svého domácího mazlíčka snaží co nejvíce hýčkat. Za nákupy kvalitního krmiva, doplňků nebo hraček lidé mohou utratit i několik tisíc korun. Sami si však většinou pro sebe nic drahého nekoupí. Majitele k tomu motivuje zejména to, že zvířátka berou jako členy rodiny, pro které udělají vše.

Mít domácího mazlíčka vyžaduje nejen velkou zodpovědnost, ale také čas a peníze. Někteří lidé však svým zvířecím kamarádům dopřávají víc, než sami sobě. Snaží se totiž o to, aby se jejich zvířata měla co nejlépe bez ohledu na to, kolik za ně ve skutečnosti utratí. „Lidé nejčastěji pořizují kvalitní krmivo. Dávají si při výběru záležet a pozorně pročítají i složení,“ tvrdí prodavačka v chovatelských potřebách Kristýna Urbanová, která sama vlastní čtyři psy.

I studentka Martina Doskočilová, která se spolu s přítelem stará o perskou kočku Chloe, si dává záležet, co svému mazlíčkovi kupuje bez ohledu na cenu. „Dáváme jí nejlepší krmivo, které je určené speciálně pro perské dlouhosrsté kočky,“ tvrdí. Dodává, že přibližně dvakrát týdně dostane také syrové kuřecí maso, díky kterému se jí tak snaží zpestřit jídelníček. Podle Doskočilové však musí kočku krmit sami, protože maso z misky sama nesežere – je hodně vybíravá.

Doskočilová přiznává, že za svou kočku zaplatí až tisíc korun, za sebe přibližně tisíc pět set korun. Své zkušenosti se zvířetem má i zámečník Jaroslav Mařík. Za křížence border kolie a beaucerona totiž utratí měsíčně až dva tisíce pět set korun a to převážně za krmivo. „Dáváme mu granule, které má na míru. Raději zaplatím tisíc tři sta korun a vím, že mu kvalitní granule budou prospívat, než abych mu koupil nějaké levné, které mu nedodají potřebný vitaminy,“ vysvětluje.

Mařík svého psa Sama krmí dvakrát denně. Někdy mu dává dokonce i svačinu. Taky jen pro něj speciálně vaří maso, nebo mu dělá třeba i obložené housky. Často mu kupuje také různé pamlsky, za které utratí tisíc korun. „Myslím si, že je to férová částka. Člověk si pro sebe taky nic špatného nekoupí,“ dodává. Sám má měsíční výdaje za jídlo a jiné potřeby kolem tří tisíc.

Dárek za tři tisíce

Že neřeší výdaje za mazlíčky je podle nich prosté – jsou součástí rodiny a všichni je tak berou a neumí si bez nich život už ani představit. Doskočilová navíc připouští, že kočce kupují třeba i dárky. Minulé Vánoce například Chloe koupili velké škrabadlo, které stálo tři tisíce korun. „Rádi ji s přítelem rozmazlujeme. Je to takové naše miminko,“ tvrdí. Přiznává však, že sama na sebe si koupí například oblečení jen jednou za tři měsíce.

Mařík sice nepořizuje svému mazlíčkovi dárky, ale připouští, že i tak je Sam za ty dva roky, co ho mají doma, stál víc jak třicet tisíc. „Občas něco rozbije a když se nudí, snaží se vytrhat parapety z oken,” říká s nadsázkou. Občas psovi koupí i nějakou tu kost na kousání. Doskočilová naopak dobroty pro kočku nakupuje pravidelně i přesto, že je Chloe odmítá a ty nakonec skončí v misce u venkovního kocoura.

Veterinář Ludvík Mikoška však nad tímto počínáním kroutí nesouhlasně hlavou. „Vztah mezi člověkem a mazlíčkem se v dnešní době dostal do úplně jiné podoby, než tomu bylo dříve,“ tvrdí. Podle něj by mělo být vše v rozumné rovnováze, stačí totiž přiměřená péče – kvalitní krmivo a zájem o zvíře. Přehnané rozmazlování drahými hračkami či doplňky za tisíce korun je podle něj zbytečné.


Melánie Krýslová
Melánie Krýslová
V Generaci 2O jsem již třetí semestr za sebou a nyní působím jako redaktorka a editorka v zahraniční rubrice. Odjakživa mě bavily knížky a psaní různých článků a povídek. V Generaci mám možnost se zdokonalovat a jít si tak za svým snem.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.