Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Díky počasí klesla nezaměstnanost

Situace na trhu práce se mírně zlepšila. Ekonomická krize polevila, zaměstnání najde více lidí. Studenti však budou nadále bojovat o pracovní místa, která jsou pro ně mnohdy těžko dosažitelná.
Foto: autoforum.cz

Foto: autoforum.cz

Poprvé od začátku ekonomické krize klesla nezaměstnanost. Snížila se o dvě desetiny procenta v porovnání s letošním únorem. Dochází k jistému zlepšení, o kterém svědčí zejména nárůst počtu volných pracovních míst.

Ekonomové jsou však k tomuto úkazu značně skeptičtí. Podle nich je totiž důvodem pouze hezké počasí, které lidem umožňuje pokračovat v sezónní práci. Vyšší míra nezaměstnanosti se tedy nejspíše vrátí a vzroste opět kvůli sezónním podmínkám. Jedná se hlavně o období letních prázdnin a konce roku.

Jasně se ukazuje, že velkým tahounem české ekonomiky je průmysl, po kterém začíná být poptávka v zahraničí. Výroba motorových vozidel měla na meziročním růstu podíl 37 %. Po období růstu nezaměstnanosti tak začaly podniky zaměstnance znovu mírně nabírat, nebo je alespoň přestaly propouštět.

Čerství absolventi se však radovat nemohou. Jejich nástup do zaměstnání je ve většině případů podmíněn praxí, kterou při studiu získávají velice těžce. Obzvlášť v době krize. Největší nepříjemností je, že za většinu praxí nemohou studenti čekat finanční odměnu. Proto se mnoho z nich uchyluje k neodborným brigádám, kde si alespoň mohou vydělat.

Server idnes.cz radí začít s brigádou až od druhého ročníku, a to jen na poloviční úvazek. „Na studium jsem potřebovala peníze, takže jsem pracovala už od prváku. Bohužel v důsledku pracovního vytížení jsem školu dokončila o rok později a s obtížemi. Práci jsem ale měla jistou,“ sdělila Rozhledu třicetiletá pracovnice banky Anna Talácková.

Marie Pokorná, týdeník studentů VOŠP Rozhled


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.