Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Česko dobývají slevové portály

Slevové portály zprostředkovávají celou škálu zvýhodněných služeb. Princip spočívá v tom, že si zákazník vybere z nabídky zlevněných služeb, nejčastěji z oblasti gastronomie, lifestylu nebo zábavy na volný čas.

Vybranou službu si zarezervuje a až se sejde dostatek zájemců, je vyzván k platbě. Poté mu poskytovatel pošle kupón, který může v předem stanoveném čase využít.

 Myšlenka na přeprodej zlevněných služeb samozřejmě nevznikla z dobré vůle pomoci lidem ušetřit. Pro distributora je to byznys a pro podnik, který produkt nabízí, hlavně reklama. To potvrzuje i Petr Jarkovský, jednatel společnosti HyperSleva s.r.o., jednoho z prvních slevových portálů na českém trhu.

Zdroj: Hypersleva.cz; Ze slevy můžete udělat i překvapení

Zdroj: Hypersleva.cz; Ze slevy můžete udělat i překvapení

„Pokud chce obchodník přilákat zákazníky do svého podniku pomocí klasické reklamy, může jen doufat, že se mu vynaložené peníze vrátí ve formě nových zákazníků. Když ale zkusí akci přes slevový portál, předem zaplatí za konkrétní počet nových zákazníků a to ve formě ušlého zisku,“ vysvětluje Jarkovský. Pokud nabídka veřejnost neosloví, získá klient reklamu zdarma. Podle Jarkovského je tento způsob propagace nejvhodnější pro obchodníky, kteří nemají dostatek zákazníků a potřebují se rychle zviditelnit.

Slevové portály ale svou činnost posunují dále. Některé už začínají nabízet mimo služeb i zboží, například mobilní telefony. Na otázku, jak vidí budoucnost prodeje zboží skrze portály tohoto typu, odpověděl Jarkovský takto: „Ono už něco takového v zahraničí funguje. Existují třeba obchody, přes které se dá formou slev nakupovat třeba mléko. Nemyslím si ale, že by jednou tento typ prodeje nahradil klasické kamenné obchody. Určitě ale může úspěšně koexistovat jako doplněk.“

Zájem ze zahraničí

Do vývoje v ČR plánují výrazně promluvit i zahraniční společnosti. Odborníci mluví o možné akvizici Slevomatu, jedničky na trhu, americkou firmou Groupon. Ta jako první myšlenku prodeje zlevněných služeb realizovala.

„Pokud by Groupon vstoupil do Česka, s kartami na trhu by to zamíchalo hodně. Nemyslím si, že zkusí prosazovat od nuly vlastní značku, spíše se pokusí o koupi jednoho nebo více velkých hráčů,“ vysvětluje Jarkovský. Společností prodávajících slevové kupony je u nás přitom asi dvě stě. Ty malé, regionální, podle Jankovského vstup velkých hráčů neohrozí. Větší boje nastanou na nejvyšších úrovních, kde by se mohl poměr sil změnit zásadně.
Podle chování dalších společností se ale dá usuzovat, že se nejedná o krátkodobý trend. Svůj „Tip“ už spustil Seznam, Centrum se přidalo s Amplion.cz a Google plánuje spolupráci se samotným Grouponem. „Rozhodně se nejedná o nic, co by rychle začalo a stejně rychle skončilo. Tento systém funguje, oblíbili si jej zákazníci i firmy. Letos navíc očekáváme nárůst prodejů,“ uzavírá Jarkovský.

X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.