Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Češi stále milují povánoční výprodeje

Lidé letos po Vánocích utratí více, než tomu bylo v minulém roce. Podle průzkumu GE Money Bank chtějí v takzvaných povánočních výprodejích utratit v průměru 5 293 korun. To je o 700 korun více než v roce 2009.
Lidé na povánočních nákupech

Lidé na povánočních nákupech (http://www.financninoviny.cz/zpravy/index_img.php?id=129003)

Hned po svátcích se chystají na nákupy skoro dvě třetiny Čechů.  Nejčastěji hodlají utrácet za oblečení, obuv nebo elektroniku. „Češi dnes častěji své nákupy odkládají, chtějí tak využít povánočních slev a ušetřit v nich tisíce korun,“ říká Jarmila Kowolská z GE Money Bank. Každoročně se tak leden, z pohledu obchodníků, stává hned po prosinci druhým nejúspěšnějším měsícem.

Více utrácí muži než ženy. Ale zatímco dámy utratí v rámci povánočních slev v průměru necelé čtyři tisíce korun za zboží pro sebe, muži v obchodech nechají  o dva tisíce více za nákup pro celou rodinu. Nakupují hlavně elektroniku a nákladnější zboží. Ženy zas vybírají oblečení a drogerii.

Na povánoční nákupy byly připraveny i internetové obchody. Například Mall.cz odstartoval o půlnoci z 26. na 27. listopadu až sedmdesáti procentní slevy. Tento výprodej, který pojme až tisícovku druhů zboží, bude trvat do konce ledna. „Podle našich zkušeností z minulých let se povánoční výprodej setkává u zákazníků s velkým zájmem. Mnoho lidí dostalo pod stromeček peníze a počítá s tím, že jim nabídneme zboží za zajímavé ceny. Díky výprodejům tak po Vánocích nenastává radikální pokles objednávek, naopak následuje druhá velká vlna nákupů, která trvá po celý leden,“ říká obchodní ředitel společnosti Tomáš Jeřábek.

Lidé letos nakupovali více levnějších dárků. Průměrná hodnota objednaného zboží na Mall.cz se oproti minulému roku sice snížila o 650 korun, ale zato stoprocentně vzrostl počet objednávek. „Pokles průměrné hodnoty objednávky přičítám několika faktorům. Významně se na něm podepsal pokles cen elektroniky, kdy například o Vánocích žádané LCD televizory zlevnily od loňska o desítky procent,“ vysvětluje situaci generální ředitel internetového obchodu Mall.cz Pavel Liška.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.