Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Brigáda jako finanční poradce? Nutné jsou znalosti i důvěryhodný vzhled

Nejste-li synem nebo dcerou miliardáře, výhercem či výherkyní jackpotu sportky, nepatří obvykle vaše studijní léta mezi životní fázi, v rámci níž si můžete dovolit bezmyšlenkovitě rozhazovat penězi. Studenti, kteří touží po nezávislosti na rodičích, si přivydělávají různě. V poslední době zkouší řada z nich prorazit jako finanční poradci.

V 90. letech se to v Česku jenom hemžilo pochybnými podomními prodejci a finančními rádci nabízejícími recept na rychlé a královské zbohatnutí. „Z tohoto období pravděpodobně pochází tuzemská antipatie k finančním poradcům. Přitom už dávno nejde o pyramidu, doba se změnila,“ glosuje Pavel Laski, absolvent VŠE, jenž na tomto postu pracoval v průběhu studia.

Firmy, které dnes nabízejí ve svém portfoliu finanční poradenství, lákají studenty na mladý kolektiv, možnost osobního rozvoje a flexibilní pracovní dobu. Avšak již na počátku je nutné zvážit, že tento pracovní post není ani zdaleka pro každého.

Základem úspěchu je rétorika a znalost oboru

„Úmrtnost“ nově nastoupivších finančníku bývá až 90 %. Pod časovou flexibilitou se mnohdy rozumí časté nervy drásající porady do půlnoci a celodenní běhání za klienty. Student Jakub pracující jako finanční poradce pro jednu německou společnost shrnuje požadavky pro tuto práci jednoznačně: „Důležitá je alespoň základní znalost ekonomie a funkce finančních domů. Podstatnější než formální vzdělání je sledovat změny na finančním trhu, ke kterým dochází doslova ze dne na den a také být informován o nových produktech.“

Pro Pavla Laskiho je zase neoddělitelnou součástí práce poradce vytříbená rétorika: „Jistě, potřebuješ se neustále vzdělávat, ale pokud produkt nezvládneš prezentovat na veřejnosti, jde tvá veškerá snaha vniveč. Na počátku své kariéry jsem navštěvoval kurzy herectví. Pomohlo mi to.“

Studentík důvěru nevzbuzuje

Za jeden z hlavních aspektů úspěchu mladého finančního poradce je právem považována jeho důvěryhodnost. Ta je vzhledem k průměrnému věku klientů absolutně klíčová. Pavel Laski přiznává: „Zájemci o služby jsou již v produktivním věku, dělá-li poradce dojem hodný nezkušeného patnáctiletého studentíka, nemá šanci na úspěch.“

I Jakub si je této skutečnosti velmi dobře vědom. „Na svůj věk nevypadám, takže se mi zatím daří získávat klienty.“ Sečteno, podtrženo, finančním poradenstvím se logicky nemůže zabývat úplně každý.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.