Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Beckham pořád měnil styl a tak byl pro značky atraktivní, shodují se marketéři

Byl a stále je jednou z nejvýraznějších fotbalových a reklamních tváří. David Beckham, který nedávno oslavil své 41. narozeniny, dokázal během aktivní hráčské kariéry budovat ještě dráhu modela. Podle sportovních marketérů je pro reklamu atraktivní tím, že v ní dobře mluví i vypadá. V dobách svéhráčské kariéry navíc neustále měnil vzhled.

Snad každý jeho jméno aspoň jednou v životě zaslechl. Bývalý anglický fotbalista a reprezentant David Beckham stále patří mezi významné světové celebrity. Neproslavil se jenom díky svým herním schopnostem, ale je i velmi oblíbenou reklamní tváří. „V dobách hráče neustále měnil svůj styl, uměl v reklamě vystupovat i dobře mluvit, zároveň tam skvěle vypadal, pro značky byl proto velmi atraktivní,“ myslí si zakladatel webu sportbiz.cz Tomáš Janča. Podle sportovního marketéra Vojtěcha Znojemského udával trendy a byl pro spoustu lidí idolem. „Vždy něčím vynikal a přinesl něco nového, at´ už se to týkalo nového účesu nebo například v tetování, oboje vždy vzbudilo rozruch,“ říká Znojemský a dodává, že se jím často nechávali inspirovat mladí kluci.

Oproti jiným fotbalistům se nevyhýbal svým mediálním a reklamním povinnostem, dokonce je přímo vyhledával. Kromě své úspěšné sportovní kariéry si paralelně budoval i kariéru modela. Podle Janči měla módní dráha také vliv na výběr klubů, ve kterých hrál. „Působil v Miláně, Paříži, Madridu nebo Los Angeles – místa označovaná jako města módy. Byl tak přímo v centru dění,“ vysvětluje Janča a dodává, že Beckham nebyl oproti ostatním fotbalistům svými reklamními schopnostmi unikátní, pouze vynikal obrovským nasazením v marketingovém světě. Dodnes je Angličan tváří značky oblečení H&M‎, v roce 2008 ukončil desetileté spojení s Pepsi, pro kterou natočil několik reklamních televizních spotů.

Ačkoliv se Beckham podle webu totalsportek.com nedostal mezi 15 nejlepších sportovců mezi reklamními smlouvami , fotbalistůmukázal směr, jakým by se mohli vydat. V roce 2003 se stal doživotní tváří firmy Adidas a prodal jim svá práva v tehdejším přepočtu za cca 4,5 miliardy korun. Podle Janči ukázal cestu dnešnímfotbalovým hvězdám, jako například Cristianu Ronaldovi, který dnes dělá velmi podobné kroky jako kdysi Beckham. Portugalský reprezentant se velmi angažuje v módním světě a má své vlastní značky například spodního prádla nebo bot.

Manželství mu pomohlo

Velmi důležité bylo pro bývalého fotbalistu i jeho manželství. V roce 1999 si vzal zpěvačku Victorii Adams, známou pod přezdívkou Posh Spice ze skupiny Spice Girls. Tím se Angličan začal stýkat i s jinou skupinou lidí, zejména z módního a hudebního průmyslu. „Oba v té době byli už slavní, manželstvím si vzájemně pomohli a dostali se ještě více do popředí zájmu,“ říká Znojemský. Společně založili několik značek a mezi jejich nejznámější počin patří například společná kolekce parfémů nebo spodního prádla.

Manželé Beckhamovi se začali objevovat na obálkách časopisů a stali se ještě více terčem bulvárních medií. „Fotbalista si tím ještě vylepšil svůj status celebrity a dostal se do světa módy, kam se hodil,“ říká Janča. Angličan už má sice tři roky po konci své fotbalové kariéry, přesto je jeho jméno stále cenné. Podle studie soukromé Londýnské školy marketingu má dnes součet aktivit rodiny Beckhamových v přepočtu hodnotu 16 miliard korun. Pomáhají tomu i zatím dvě ze čtyř dětí známého páru. V reklamě značky oblečení Burberry se již objevil jejich 13letý syn Romeo. O tři roky starší Brooklyn je aktivní jako model i módní fotograf.


Jakub Šedivý
Jakub Šedivý
V Generaci20 působím již třetí semestr. Baví mě na ní volnost při výběru témat. Rád píši o zahraničních politických událostech, protože si díky nim udržuji přehled o dění ve světě. Mezi mé záliby patří hlavně elektronická hudba.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.