Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Zánik tištěných médií na obzoru není, říká šéfredaktor Mf Dnes Jaroslav Plesl

Zpravodajský portál iDnes.cz patří v současné koronavirové době mezi deset nejčtenějších médií. Redakce novin v čele s šéfredaktorem Jaroslavem Pleslem (47) se ale potýká s propadem prodeje tištěného deníku. V rozhovoru pro Generaci 20 vedeném prostřednictvím e-mailu reagoval Plesl velmi stručně. Jak ale říká, printová média podle něj hned tak nezaniknou.

Jak konkrétně současná krize zasáhla a ovlivnila Mladou frontu  Dnes, pokud jde o stánkový prodej, inzerce, ale třeba i pracovní systém?
Zaznamenali jsme pokles pultového prodeje a přešli na home office. 

Bylo by možné uvést konkrétní čísla prodeje? Na internetu koluje informace, že MF Dnes nyní prodává na stáncích asi 30 tisíc výtisků oproti běžným 144 tisíc.
Týdenní průměr tak nějak vychází. Přesná čísla budou zveřejněna.

Jak se podle vás změní mediální trh do budoucna?

Dál se bude konsolidovat.

Bude větší tlak na placený obsah? Leckdo předpovídá zánik papírových médií.
Zánik papírových médií předpovídá leckdo již minimálně deset let. Myslím, že ta chvíle ještě dlouho nebude na obzoru.

Jakou roli konkrétně MF Dnes i obecně média podle vás sehrávají v této krizi?
Informační.

Na konci minulého roku jste uznal, že i vaše noviny s nástupem internetu trpí ztrátou inzerce. Předpokládám, že teď je situace ještě závažnější, jak budete postupovat?
To je věcí obchodního oddělení.

Česká televize, zejména ČT24 se teď těší vysoké sledovanosti, myslíte, že právem s ohledem na rozsah, zpracování a kvalitu informací spojených s koronakrizí?
Podle mě je to díky tomu, že je to teď jediný televizní zpravodajský kanál.

Myslíte, že má nový zpravodajský kanál CNN Prima News šanci uspět na českém trhu?
Šanci určitě má.


Dominika Fuchsová
Dominika Fuchsová
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Najdete mě v nejzazším koutě kavárny s hudbou v uších.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.