Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Vysoká je pro studenty šok, mění proto obory

Škola studenty nebaví, nezvládají ji, nebo mají pocit osobního selhání. Může za to špatná volba studijního oboru. Ta plyne z nedostatečných informací o náplni, náročnosti či požadavcích studia. Hledají proto nový směr.

Obor měnil i čtyřiadvacetiletý Petr Vacek: „Po gymnáziu jsem šel na ČVUT, obor informatika. Myslel jsem, že mě tam programování a práci s technologiemi pořádně naučí.“ Studium pro něj prý bylo jako naskočit do rozjetého vlaku. Z jazykového gymnázia byl s matematikou a programováním pozadu. Místo večírků na kolejích se jen učil a stejně studium nezvládal. „Styděl jsem se. A nakonec mě to stálo jen zbytečné roky studia navíc,“ říká Vacek. Nakonec přešel na jinou školu, zůstal u stejného zaměření. Podle svých slov se ale nejvíc naučí praxí.

Obdobnou zkušenost má z vysoké školy i pětadvacetiletá studentka pedagogické fakulty Eliška Suchá. „Chtěla jsem být celý život učitelkou. Ve třeťáku mě ale začala strašně bavit psychologie. Celý maturitní rok jsem věnovala přípravným kurzům. Nevzali mě a já jsem skončila bez záložního plánu,“ říká. Zkusila si na rok bohemistiku na filozofické fakultě a pak přešla na Pedagogickou fakultu v Plzni, kde je spokojená.

Podle Galiny Jarolímkové, ředitelky Pedagogicko-psychologické poradny pro Prahu 1, 2 a 4, se změna školy týká studentů napříč obory. „Dostávají se k nám lidé, kteří nevědí, co studovat. Doporučujeme jim testy, které jsou zaměřené nejen na intelekt, ale i osobnostní rysy a studijní schopnosti,“ říká. Zmiňuje, že je také důležité, aby se lidé zajímali o vysoké školy už na střední škole.


Marie-Klára Schwarzová
Marie-Klára Schwarzová
Jsem studentkou třetího ročníku na Vyšší odborné škole publicistiky. Ráda kreslím, čtu mraky knih, koukám na komiksové filmy a sbírám kameny všeho druhu.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.