Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Všemi směry: Média přináší svůj pohled na realitu

Největší chybou české žurnalistiky je fakt, že ne každý novinář je schopen udělat kvalifikovaný překlad z češtiny do češtiny. Redaktoři vytváří paniku. Kvůli zveřejnění zprávy o výskytu klíšt´at na našem území poklesly zisky cestovním kancelářím. Průšvih je, že medialisté stále věří na vyvažování. Venku prší, ale místo toho, abychom řešili, jak moc může pršet, posloucháme: Ne, venku je slunečno...

Toto je jen zlomek výroků rétorů šestého ročníku festivalu „Všemi směry“ studentů Vyšší odborné školy publicistiky, který hostil koncem dubna již podruhé pražský klub Roxy/NoD. Chcete-li vědět o médiích,  škole či jejích studentech více, přehrajte si sestřih celé akce. Anebo se přijďte podívat zase za rok.

[vimeo 13202388 580]

Letošním tématem festivalu byl vztah médií a reality. „Rozhodli jsme se pro toto spojení z toho důvodu, že se nám zdálo poměrně atraktivní pro veřejnost. Myslíme si, že se na toto téma dá diskutovat na různé kauzy,“ řekla organizátorka festivalu, Lenka Malá.

Během dvou dnů se diváci mohli zúčastnit panelových diskuzí o hospodářské krizi, Opencard či lobbingu, které se soustředily na mediální vliv na společnost a přístup médií k informačním zdrojům. Velkým lákadlem byly work-shopy, kde si mohli návštěvníci pod vedením studentů vyzkoušet natáčení a psaní v televizní, rozhlasové a tiskové redakci.

Novinkou byly hodinové semináře zaměřené na práci s photoshopem, českým jazykem nebo třeba monitoringem v médiích. V sálech se promítal film „Děkujeme, že kouříte“ a seriál „Jistě, pane ministře“. Studenti VOŠP předčítali zájemcům svou literární tvorbu a sehráli improvizované futuristické představení.

Cílem organizátorů byla „snaha překročit fabulace a povrchní předsudky vůči médiím, a vymezit prostor pro střet názorů a zkušeností aktivních a pasivních uživatelů médií. Posláním potom bylo prezentovat současný stav české publicistiky s důrazem na snahu rozpoznat poměr vztahu mezi mediální a skutečnou realitou.“


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.