Vlastnit sportovní Ferrari je pro nadšence vysněným cílem
Italská automobilka Ferrari slaví letos sedmdesát let od svého založení. K příležitosti kulatých narozenin se proto po celém světě konají srazy majitelů aut a předváděcí akce. Jedna z nich se odehrála 13. dubna v pražské Troji. V zámeckém parku bylo k vidění zhruba dvacet různých typů Ferrari, které se později vydaly na spanilou jízdu Prahou. K příležitosti oslav vyrobila automobilka v limitované edici dvou set kusů model LaFerrari Aperta, který byl v Troji fanouškům představen.
Co je pro kolemjdoucí jen zajímavou podívanou, znamená pro milovníky těchto italských vozů životní styl. „K Ferrari mám osobní vztah. Není to o tom se s autem chlubit, je to o lásce ke značce a celé Itálii,“ říká jeden z majitelů temně rudého Ferrari Petr Němeček (45).
Splněný dětský sen
Vztah k luxusní automobilové značce se často formuje již od dětství. Dopracovat se od plakátů nad postelí až k reálnému vozu se ale nepovede všem. „Už jako malý kluk jsem měl modely autíček Ferrari a snil jsem o tom, že si jednou takové auto pořídím. Je to zhmotněný sen, ale rád bych si jednou koupil i další kousek,“ vzpomíná Němeček.
Souhlasí s ním i další nadšenec, který svůj vůz do Troji přijel představit. „Je to životní cesta. Když jsem byl malý, potkal jsem kluka, co bydlel vedle Nikiho Laudy. To bylo v roce, kdy poprvé vyhrál titul Formule 1 ve Ferrari. Od té doby se o tu značku zajímám tak, že jsem si i jedno auto pořídil,“ popisuje Jiří Slabý (47). Své první Ferrari si koupil před rokem.
Pořídit si tento vůz není laciná záležitost. Automobilka ročně vyrobí zhruba osm tisíc aut a jedno z nich vyjde i na několik milionů korun. „Nejsem žádný milionář. Ferrari jsem si ale pořídit musel. Šetřil jsem na něj celý život a nakonec se mi to podařilo. Nemám kvůli němu ani dům a bydlím v malém bytě. Ale stojí to za to,“ pokračuje Němeček.