Úspěšné dámy českého byznysu se shodují: Ženy se bojí vystoupit a udělat rozhodnutí
Záměrem čistě ženského setkání Women@work pořádaného magazínem Marie Claire bylo především poukázat na to, že i úspěšné podnikatelky mohou čelit problémům. „Ženy by se měly přestat stresovat vizemi super perfektních žen, které na ně vyskakují ze všech stran dnešních médií,“ řekla marketingová ředitelka společnosti Zoot.cz Pavlína Loužinská na konferenci. Podstatné je podle ní si však uvědomit, že nebýt dokonalý je to lidské.
První ročník celodenní konference pozval k debatě více jak 15 úspěšných podnikatelek z Česka i zahraničí. „Snažíme se ukázat sílu úspěšných dam, které stejně jako mnoho jiných žen řeší například častý problém -mateřská versus kariéra nebo čelily překážce nerovnosti platů,“ uvedla brand manažerka lifestylového časopisu Petra Bárová.
Odvaha riskovat
Jak se většina pozvaných dam při debatě shodla, ženy se nesmí bát riskovat a brát i pracovní místa, se kterými nemají zkušenosti. Častým problémem je chybějící sebedůvěra. „Ženy na rozdíl od mužů mnohokrát neřeknou to, co si přesně myslí, pokud to nemají domyšlené do konce,“ míní odbornice na technologie a žena amerického velvyslance v ČR Tamara Newbergerová. Podle ní je riskovaní a spoléhání se sama na sebe klíčové. „Pro ty z vás, které stále věří na prince na bílém koni mám jednu zprávu: Princ nepřijde a kůň je mrtvý“, zažertovala Newbergerová.
K dosažení úspěchu se však žena nemusí transformovat do mužské role. Stačí být přirozená a naopak vyzdvihnout své přednosti. „Dámskou zbraní je schopnost naslouchat a umět pozorovat své okolí,“ domnívá se Martina Piskorová ředitelka marketingu MasterCard. I přes to je však trocha testosteronu nepostradatelná. „V byznyse nefungují slzy, když chci něčeho dosáhnout jdu si tvrdě za tím,“ prozradila Piskorová.