Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Trojský most se v roce 2013 zpřístupní tramvajovému provozu

Už v první polovině roku 2013 bude částečně zprovozněn nově budovaný Trojský most spojující Troju a Holešovice. Možnost projet se však budou mít pouze cestující v tramvajích. Chodci, cyklisti a auta si na přístup na most počkají až do roku 2014, kdy bude zprovozněn tunel Blanka, na který most navazuje.

Stavba Trojského mostu, Zdroj: Vladimír Hájek, Metrostav

Radost z budovaného mostu však v současnosti zkazily diskuze týkající se financí. Podle dodavatele stavby, jímž je společnost Metrostav, vyhlásil Magistrát hl. města Prahy po uzavření kontraktu s Metrostavem novou soutěž, čímž také došlo ke změně ceny stavby.

 

„Magistrát hl. města Prahy vyhlásil architektonickou soutěž na nový most, kterou vyhrála firma Mott Macdonald se svým návrhem. Je drahý, protože jeho řešení je velmi atypické a poplatné architektuře španělského architekta Callatravy,“ uvedl pro Generaci 20 Ing. Vladimír Hájek, pracovník společnosti Metrostav.

Navýšení ceny mostu vyšetřuje policie

Podle původního plánu měl Trojský most stát asi 400 milionů korun. Po změně konstrukčního a architektonického řešení mostu došlo k trojnásobnému navýšení ceny stavby, tedy téměř o 720 milionů korun.

Pražský magistrát si také vyžádal odborný posudek zdražení stavby, který vypracvala ČVUT. Ze zprávy ČVUT vyšlo najevo, že návrat k původní – levnější variantě mostu, by ve výsledku vyšel ještě dráž, než dokončení již rozestavěného mostu. Celý případ nyní vyšetřuje také policie, která si v červnu odnesla z budovy magistátu dokumenty týkající se stavby.

„Rámusák“ bude zlikvidován

Po zprovoznění tramvajové trati na Trojském mostě, bude rozebrán současný most spojující Troju a Holešovice, tzv. „rámusák“. Tento most je v provozu od roku 1977 a původně byl vybudován pouze jako most provizorní. Měl nahrazovat provoz za právě budovaný most Barikádníků. Přestože je Rámusák využíván dodes, je stále považován za dočasné řešení.

Nový most, který se nachází nedaleko toho současného, bude dlouhý 250 metrů, budou zde dva jízdní pruhy pro každý směr, oboustranné chodníky pro pěší a cyklisty a střední tramvajové koleje.

Model nového mostu, Zdroj: Vladimír Hájek, Metrostav

Chodci a automobilisté se však na otevření mostu mohou těšit až v roce 2014, kdy je naplánováno zprovoznění tunelu Blanka. „Most je spojen s křižovatkou na straně trojské a ta bude hotova až s tunelem Blanka, nebot´ tunel zde vyjíždí na povrch,“ uvedl Ing. Hájek. Na straně holešovické povede most do ulice Partyzánské.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.