Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Středoškoláci soutěžící o nejlepší školní časopis si vyzkoušeli práci moderátora i grafika

Vytvořit titulní stranu časopisu nebo napsat zprávu. Studenti středních škol si na půdě Vyšší odborné školy publicistiky (VOŠP) vyzkoušeli práci v médiích. Kromě toho, že se školáci zúčastnili workshopů, které vedli pedagogové VOŠP, získali také ceny nejen v podobě diplomů i různých magazínů, a to v rámci vyhlašování krajského kola soutěže o nejlepší školní časopis.

Co obnáší práce v médiích? Studenti soutěžící v krajském kole soutěže o nejlepší školní časopis už tuší. Ve středu 3. května si totiž na Vyšší odborné škole publicistiky (VOŠP) zkoušeli vytvořit například titulní stránku časopisu nebo se rozmluvit jako zkušení řečníci. Vše proběhlo v rámci workshopů, které vedli pedagogové VOŠP. „Dřív jsem u svých textů vůbec neřešila kouzlo první věty. Teď už vím, že se musím vyhýbat plytkým začátkům,“ říká Kristýna Klamanová (18), studentka gymnázia Jana Palacha a účastnice workshopu, který vedl pedagog a novinář Martin Kézr. Studenti si v tomto praktickém kurzu zkoušeli napsat zprávu z úryvku filmu Jáchyme hoď ho do stroje.

Jiří Antoňů (vlevo) se svým týmem přebírá cenu a diplom. Zdroj: Barbora Grygarová

O napsání zprávy se na workshopu pokusil i student gymnázia Špitalská Jiří Antoňů (13), jenž je součástí redakce školního časopisu Špit. Tento titul se při vyhlašování krajského kola soutěže o nejlepší časopis umístil na třetím místě v kategorii pražských středních škol a druhého stupně základních škol. Souběžně s ním skončil na třetí příčce i časopis Zpravodaj GO.

Špit kromě toho získal také první místo za pražský webový magazín a cenu za grafiku. „Nejraději píšu reportáže a přijde mi, že často nejsou na tak vysoké úrovni, jak bych si přál. Doufal jsem, že se díky workshopu něčemu přiučím,“ vysvětluje Antoňů. Na přednášce se dozvěděl například to, že v titulku u článku či zprávy by nikdy nemělo chybět sloveso.

Mluvit jako zpravodaj

Hlasové výchovy pod vedením pedagoga Michala Schustera se zúčastnil mimo jiné i student Chodovického gymnázia David Kalenda (16), který se práci s hlasem věnuje v rámci výuky ve škole. „Spoustu jazykolamů a cvičení jsem znal už ze své školy, takže to pro mě nebylo tak úplně nové. Díky workshopu mám ale větší představu o tom, jak to chodí při moderování televizních zpráv a také mi přinesl více sebevědomí do mého vlastního projevu,“ tvrdí student.

Studenti vytvářejí vlastní titulku časopisu. Zdroj: Barbora Grygarová

V profesi grafičky doufá studentka gymnázia Postupická Kateřina Pravdová (17), která navštívila i workshop kantorky Ireny Špačkové. Na něm si každý zkusil práci ve Photoshopu, kde tvořil titulní stranu smyšleného magazínu. „Do časopisu, který vzniká u nás na škole nepíšu, ale dělám grafiku, takže jsem většinu těch věcí už uměla. Pro ty, kteří jen píšou, byl workshop asi o něco záživnější,“ říká Pravdová.

Za postupický časopis Single získala spolu s redakcí první cenu v kategorii středních škol i druhého stupně základních škol v Praze. Na druhém místě se v tomto kraji umístil časopis OEGP Kurýr, který byl oceněn i za grafiku. Do celostátního kola soutěže, které se bude konat v Brně, tak z každého zúčastněného kraje postupují studenti s časopisy, které se umístily na prvních dvou místech. Minimálně diplomem ale byli ocenění všichni studenti z Ústeckého, Libereckého, Středočeského kraje a hlavního města Prahy, kteří se 11. ročníku soutěže zúčastnili. Ti, jež se neumístili na stupních vítězů, získali alespoň cenu poroty.


Tereza Tancerová
Tereza Tancerová
Studuji VOŠP a v Generaci 20 působím již pátý semestr. Kromě psaní také ráda čtu, sleduji akční filmy a už od dětství hraji na kytaru. Baví mě zimní sporty - především lyžování a snowboarding.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.