Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Sledování filmů z auta si lidé chválí. Projekt ale nejspíš pandemii nepřežije

Zajít si do klasického kina nebo na koncert bylo v době pandemie nemožné. Proto se některé umělecké a produkční agentury rozhodly přijít s nápadem kultury z auta. Mezi nejčastější místa, kde mohou lidé filmy, ale i živé koncerty z pohodlí svých vozidel sledovat, jsou střechy obchodních domů, prostory nákladového nádraží Žižkov či Stadion Strahov.

Student Christian Richter (21) se o projektu autokin v Česku dozvěděl od své partnerky. „Přítelkyně viděla reklamu na Facebooku. Byla to úplná náhoda, ale rozhodně to pak stálo za to. Vždy mě tento styl promítání lákal. Viděl jsem ho často ve filmech z USA, kdy lidé v létě večer vzali svá auta a zamířili s nimi do kin pod širé nebe,“ vysvětluje Richter. V sobotu odpoledne 2. května vyrazil do areálu nákladového nádraží Žižkov na film Tenkrát v Hollywoodu. Promítání za denního světla ale nebylo podle Richtera ideální. Finále snímku se odehrává ve tmě a kvůli slunci nebyl obraz téměř vidět. „I když byl film puštěný na obrovském LCD display, a ne přes projektor, tak tmavé scény při sluníčku zkrátka nebyly vidět. Asi by pomohl aspoň malý přístřešek přímo před obrazovku, aby stínil,“ myslí si Richter.

Vlastimil Horák (20) se do autokina nechal zlákat reklamou v televizi. „Vždy jsem chtěl zažít promítání filmu v autě. V polovině května jsem s přítelkyní jel na snímek Yesterday, na střechu obchodního domu Chodov. Po celou dobu nám ale pršelo, takže jsme z toho neměli pořádný zážitek,“ stěžuje si Horák. Idea autokina se mu ale sama o sobě líbí. „Skvělé bylo, že jsem film mohl v soukromí našeho auta probírat s přítelkyní,“ dodává Horák. S tím souhlasí i Richter: „Lepší je to určitě v tom, že má člověk větší soukromí a pokud ho film tolik nezaujme, tak si může s někým popovídat a nikoho tím nerušit.“ 

Cena se odvíjí od snímku

S nápadem na zřízení autokin přišly v době koronakrize například agentury Hypnosis a Art Prom. „Auto je vlastně taková samostatná izolační krabička. Myšlenku jsme později rozšířili i na divadla a koncerty,“ vysvětluje majitelka produkční agentury Hypnosis Jana Pankuličová (42). Vstupné do autokina se odvíjí od filmu, který se zrovna promítá. „Chtěli jsme být co nejvstřícnější k lidem, nenabízet drahé lístky, ale zároveň alespoň částečně získat něco do rozpočtu,“ říká Pankuličová. Například Vlastimil Horák utratil za večer necelých 400 korun včetně občerstvení.

Oba studenti se shodují na tom, že by se jim projekt autokina líbil i po skončení pandemie. „Myslím si, že v Česku je takový koncept nepoznaný. Tento zážitek rozhodně stojí za to,“ myslí si Horák. Podle Richtera je autokino ideální pro letní večery. „Rád bych si to v budoucnosti moc rád zopakoval,“ říká Richter. Majitelka firmy Hypnosis Pankuličová však s projektem do budoucna nepočítá. „Nemáme v plánu do budoucna autokina dále provozovat, ale projekt jako takový se snažíme přizpůsobovat měnícím se pravidlům a možnostem,“ dodává Pankuličová.

Namísto potlesku lidé troubili

Z auta se zatím dají sledovat nejen filmy, ale třeba i koncerty. Například v holešovické tržnici se začátkem května konal autokoncert skupiny Vypsaná fixa. Na něm byla i studentka Pavlína Papírková (24). „Koncert byl sám o sobě super. Trochu jsem se bála, aby měl tu správnou atmosféru, ale i když člověk nemůže poskakovat u pódia a tleskat, tak se našla spousta jiných způsobů jak skupinu podpořit. Blinkry, ostřikovače, houpání do rytmu a na místo potlesku troubení,“ popisuje Papírková. S tím souhlasí i studentka Eliška Hofmannová (22), která z koncertu Vypsané fixy natáčela pracovně záznam celého vystoupení. „Byla jsem velmi mile překvapená tím, jak dobře byla akce zorganizovaná. Například jak byla zaparkovaná vozidla. I přesto, že člověk přijel jako první s obřím autem, tak to automaticky neznamenalo, že bude hned u pódia,“ říká Hofmannová.  

Cena za auto byla podle Papírkové ještě lepší, než vstupné na klasický koncert. „Platili jsme 547 korun, což bylo velmi výhodné. Za normální koncert bychom dali minimálně 300 korun za osobu. Tady může být v autě až pět lidí, i když organizátoři doporučovali jen dvě osoby, z důvodu pohodlí a hygieny,“ pokračuje Papírková. Budoucnost ale v těchto koncertech nevidí. „Myslím, že lidé budou upřednostňovat klasické koncerty a ani si nemyslím, že by tento způsob vystupování byl pro kapely úplně výdělečný,“ dodává Papírková. Stejně to vidí i jeden z organizátorů Jakub Vedral (42) z agentury Art Parking: „Určitě neplánujeme z autokoncertů udělat dlouhodobý projekt. Spíše už pomalu připravujeme, kdy tento koncept ukončíme a vymýšlíme akce, kde se budeme moci s diváky potkávat bez karosérií kolem nás.“ 


Monika Kabourková
Monika Kabourková
Jsem studentka třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky a v redakci Generace20 působím pátým semestrem. Pokud nesepisuji články nebo absolventskou práci, tak rozvíjím svou představivost. Když mě potkáte, budu mít na jedné ruce dobrmana a na druhé francouzského buldočka.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.