Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Školní projekt Klub Spálená zavede studenty do světa reklamy a marketingu

„Nepropal svou šanci“ – takové je motto nového projektu Vyšší odborné školy publicistiky v zaměření PR a marketing. Cílem programu je snaha přiblížit studentům možnost seznámit se a komunikovat s úspěšnými lidmi hlavně v oboru reklamy a marketingu. Vše se odehrává pravidelně v úterý od 18 hodin v Klubu Spálená ve stejnojmenné ulici, a to od začátku zimního semestru.

Úterní večery ve studentském Klubu Spálená, který se jmenuje podle ulice Spálená, patří reklamě a marketingu, což je nový projekt školní agentury PubliCity na yšší odborné škole publicistiky. Na setkáních přednáší známí lidé z branže. Prvotní myšlenka vzešla od pedagogů zaměření PR a marketing. „Nápad přišel sice od nás, ale studenty zaujal a jsou nadšení,“ říká jedna z iniciátorů Monika Hrubalová. Vedoucí chtějí dát studentům šanci s někým se seznámit a navázat tak kontakty, díky kterým by si později mohli například dojednat praxi. I proto slogan: „Nepropal svou šanci.“

Přednášky jsou otevřené všem studentům školy. Zatím proběhla dvě setkání, na první dorazilo téměř 40 lidí. „Obecně chceme zvát hosty z oblasti reklamy a marketingu. Úplně na začátek jsme zvolili někoho, kdo studenty naučí, jak reagovat na dalších přednáškách,“ přibližuje Hrubalová. Prvním hostem v Klubu Spálená byla Kamila Zárychtová. Ta se zabývá networkingem, což je způsob pomoci podnikatelům v kariérním růstu prostřednictvím nových kontaktů. Zárychtová studentům prozradila, jak navázat pracovní vztahy a jak vůbec s lidmi komunikovat. Tyto informace by jim měly být užitečné při následujících večerech, kdy klub navštíví další hosté.

Pedagogové v roli investorů

Druhý večer nesl název Den D stejně tak jako pořad České televize, který umožňuje rozvoj podnikatelů. Studenti třetího ročníku PR a marketingu prezentovali své nově vznikající projekty, na kterých začali pracovat začátkem zimního semestru s pomocí svých pedagogů. Ti ale večer usedli jako investoři v porotě, kde spolu s hostem Jiřím Krajčou, který se zabývá franšízingem neboli rozšiřováním dceřiných poboček známých firem pod stejnou značkou. Student Jan Služevský nazval tuto přednášku „škola hrou.“

Přednášky jsou interaktivní a probíhají formou diskuzí. „Myslím, že je super, že máme možnost se na cokoliv zeptat nebo vyslovit nějaký nápad,“ říká Služevský. Studenti se na celém projektu spoluúčastní tak, že zařizují občerstvení a upravují prostory k přednáškám. Podle Hrubalové by se setkání měla nést v duchu zábavy, a nikoli formou školní výuky v lavicích. K tomu je klub Spálená vhodný díky podkrovním prostorům, které jsou méně formální než výukové třídy. „Sedí se takřka na zemi na různých polštářcích,“ vysvětluje Hrubalová.

Propagace probíhá prostřednictvím Facebooku, tištěných materiálů v budově školy a na nástěnkách. „Určitě cílíme hlavně na studenty z naší školy, aby jim byly večery přínosné. Na prvním setkání byli však i kamarádi z okolí a nebylo to na škodu,“ říká Služevský, který spravuje stránku na Facebooku. Začátkem prosince povede přednášku Jiří Havelka, který se zabývá reklamou. Od toho se bude odvíjet i studenty organizovaná výstava fotografií, které mají zobrazovat nějakou kuriózní reklamu, buď v dobrém slova smyslu, nebo naopak. Svými snímky mohou do Klubu Spálená přispět všichni studenti VOŠP.


Nikola Šrámková
Nikola Šrámková
Jsem velmi komunikativní a většinou mě uvidíte s úsměvem na tváři, protože potom jde všechno lépe. Nejraději mám oslovení Nikol a mezi své záliby řadím florbal a procházky se svým australským ovčákem Montym. Momentálně jsem ve druhém ročníku a škola a práce mi zabírají spoustu času, a tak své koníčky trochu zanedbávám. Už třetí semestr se snažím sama sebe přesvědčit, že psaní je pro mě nejlepší volbou. Na druhou stranu bych chtěla být spíše multimediální člověk, a tak si nechávám ostatní cesty otevřené.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.