Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Servis počítačů 24 hodin denně

Téměř každý z nás má doma počítač a téměř každý z nás ho čas od času potřebuje opravit. Jeden tip, kam s takovým problémem zajít, a další zajímavé služby, které jeho firma nabízí, mi v rozhovoru přiblížil Martin Puch, spolumajitel Počítačové pohotovosti.

Co vás vedlo k založení právě takovéto společnosti?

Absence tohoto segmentu na trhu obecně. Založili jsme ji v roce 1996. V té době existovaly jen „jakési takzvané“ opravny, ale většinou to byli „kutílci“, kteří to dělali při zaměstnání nebo po škole. Komplexní seriózní servis tady pro soukromé osoby nebo společnosti nebyl.

Čím se odlišujete od ostatních?

Už samotný název napovídá, že se snažíme být maximálně akční a pohotoví, takže hlavně fungujeme stoprocentně 24 hodin denně. To sice konkurenční společnosti slibují, ale 99% z nich to nedodržuje.

Velmi vás zviditelnila akce, kterou jste vymysleli po povodních v roce 1997. O co přesně šlo?

Zavolali jsme do TV Nova a nabídli, že poskytneme servis počítačů a příslušenství všem postiženým povodní zdarma. Nova nás pozvala do hlavního povodňového vysílání, a tak se spustilo peklo. Měli jsme plný servis bahna.

To pro vás muselo být nevýhodné.

I když jsme zároveň dělali i běžné zakázky, ekonomicky se nám to pochopitelně nevyplatilo. Ale měli jsme díky tomu skvělou reklamu v hlavním vysílacím čase po celé republice, a to se nám stoprocentně vyplatilo.

Co přesně vaše firma nabízí?

Náš segment činnosti je skutečně rozsáhlý. Poskytujeme jednak opravy notebooků, monitorů, tiskáren apod., a to také pro Macintosh, ale také spravujeme počítačové sítě, weby, děláme hosting… Narozdíl od ostatních společností, které se chtějí spíše zaměřit na jednu určitou činnost, my pracujeme s celým segmentem toho, co se pod slovo počítač dá zahrnout.

Zajímavou službou je SEO optimalizace, kterou se také zabýváte. Co to přesně je?

SEO optimalizace pro vyhledávače je v současné době nejčastější a nejefektivnější způsob zvyšování počtu přístupů na webové stránky. Důvodem, proč je nyní optimalizace pro vyhledávače tak populární, je větší využívání fulltextového vyhledávání oproti katalogovému, čímž se zvyšuje efektivita optimalizace.

Co to znamená prakticky?

Představme si to například u vyhledávače Seznam.cz. Čím dál tím větší počet uživatelů používá fulltextové vyhledávání. Jednoduše řečeno, uživatel vstoupí na vyhledávač a do pole „vyhledat“ zadá klíčové slovo obecně, např. prodej software nebo dámské prádlo, anebo konkrétně adobe photoshop cs5, podprsenka. Ve fulltextu se poté zobrazí webové stránky podle toho, jak je hodnotí Seznam.cz.

Co tedy přesně vy děláte?

Hlavní problém spočívá v tom, že kritéria, podle kterých vyhledávač hodnotí webové stránky, jsou převážně tajné. Dají se ale určitým způsobem zjistit. Právě v tom spočívá SEO optimalizace. Naší prací je analyzovat webové stránky a požadavky vyhledávačů. Tím je pak možné webové stránky přizpůsobit těmto požadavkům a docílit tak lepšího umístění ve fulltextovém vyhledávání podle daného klíčového slova.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.