Šéfredaktor Vladimír Dušánek z Novinky.cz: Zaměstnanci umí pracovat efektivně i z domu, ale chybí jim kontakt s lidmi
Jak se z vašeho pohledu vlivem pandemie proměnil novinářský trh?
Změnil se jako vše. Vzhledem k tomu, že se ekonomika na čas zastavila, tak firmy šetří. To se nevyhnulo ani vydavatelstvím.
Jaké změny zaznamenala redakce od poloviny března?
Vnímáme především rozdíl v organizaci práce, kdy většina redaktorů pracuje z domova. A samozřejmě i tématické změny, kdy byl koronavirus na čas jediným ústředním tématem, které strhávalo veškerou pozornost od ostatních článků.
Sledujete díky pandemii nárůst návštěvnosti serveru Novinky.cz?
Návštěvnost se zvýšila rapidně. Před krizí jsme měli denní návštěvnost 1,7 – 1,8 milionů reálných uživatelů. Na začátku pandemie to bylo přes 3 milióny reálných uživatelů denně.
Jak se proměnila čtenost tištěného deníku Právo?
Deník měl jako celý trh tištěných médií pochopitelně pokles. Lidé seděli doma.
Koronaviru se média věnují naplno
Nemají čtenáři už koronaviru plné zuby?
Zájem o zprávy spojené s pandemií klesl a my se tomu přizpůsobujeme. Záleží vždy na zájmu čtenáře a atraktivitě témat. Nicméně koronavirus není jediné téma, ale stále dominuje.
A jak podle vás česká média krizi zvládají z hlediska obsahu?
Koronaviru a jeho následkům se média věnují naplno, tam problém není. Jen je to pak na úkor jiných témat, na které nezbude tolik času.
Jak se podle vás změní mediální obor?
Záleží na tom, jak rychle se znovu nastartuje ekonomika, zda lidé budou mít peníze a chut´ za obsah platit.
Vidíte v krizi pro vaši redakci nějaké poučení?
Asi to, že lidé od nás z redakce umí pracovat i z domova a jsou na tom výkonnostně možná i líp. Uměl bych si takový model práce představit i do budoucna. Pracovat na home office by ušetřilo dost peněz, ale vím, že by zaměstnancům chyběl kontakt s kolegy.