Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Šéfredaktor Vladimír Dušánek z Novinky.cz: Zaměstnanci umí pracovat efektivně i z domu, ale chybí jim kontakt s lidmi

Novinky.cz zažívají mimořádný nárůst čtenářů, to si chválí šéfredaktor serveru Vladimír Dušánek. Za šest let ve funkci taková čísla nezažil. Na vývoj na mediálním trhu se ale dívá i z druhé strany, jako zástupce šéfredaktora deníku Právo se ho totiž dotýká i výrazný pokles čtenosti tištěných médií.

Jak se z vašeho pohledu vlivem pandemie proměnil novinářský trh? 
Změnil se jako vše. Vzhledem k tomu, že se ekonomika na čas zastavila, tak firmy šetří. To se nevyhnulo ani vydavatelstvím.

Jaké změny zaznamenala redakce od poloviny března? 
Vnímáme především rozdíl v organizaci práce, kdy většina redaktorů pracuje z domova. A samozřejmě i tématické změny, kdy byl koronavirus na čas jediným ústředním tématem, které strhávalo veškerou pozornost od ostatních článků.

Sledujete díky pandemii nárůst návštěvnosti serveru Novinky.cz?
Návštěvnost se zvýšila rapidně. Před krizí jsme měli denní návštěvnost 1,7 – 1,8 milionů reálných uživatelů. Na začátku pandemie to bylo přes 3 milióny reálných uživatelů denně. 

Jak se proměnila čtenost tištěného deníku Právo?
Deník měl jako celý trh tištěných médií pochopitelně pokles. Lidé seděli doma.

Koronaviru se média věnují naplno

Nemají čtenáři už koronaviru plné zuby?
Zájem o zprávy spojené s pandemií klesl a my se tomu přizpůsobujeme. Záleží vždy na zájmu čtenáře a atraktivitě témat. Nicméně koronavirus není jediné téma, ale stále dominuje. 

A jak podle vás česká média krizi zvládají z hlediska obsahu?
Koronaviru a jeho následkům se média věnují naplno, tam problém není. Jen je to pak na úkor jiných témat, na které nezbude tolik času. 

Jak se podle vás změní mediální obor?
Záleží na tom, jak rychle se znovu nastartuje ekonomika, zda lidé budou mít peníze a chut´ za obsah platit.

Vidíte v krizi pro vaši redakci nějaké poučení?
Asi to, že lidé od nás z redakce umí pracovat i z domova a jsou na tom výkonnostně možná i líp. Uměl bych si takový model práce představit i do budoucna. Pracovat na home office by ušetřilo dost peněz, ale vím, že by zaměstnancům chyběl kontakt s kolegy.


Denisa Korityáková
Denisa Korityáková
Třetím rokem studuji Vyšší odbornou školu publicistiky, v redakci Generace20 působím rokem druhým. Kromě sepisování článků, pobíhání v terénu a mého pracovního nasazení jsem také kavárenský povaleč, který má rád víno.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.