Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
U návštěvníků jsou nejpopulárnější gorily. Zdroj: Michaela Rochovanská

Pražská zoo zdražila, má však co nabídnout

Zoologická zahrada v pražské Tróji zvýšila od května vstupné. Přesto stále patří mezi nejatraktivnější u nás. Těšit se můžete nejen z prohlídky oblíbených zvířat ale také z atrakcí, jako je lanová dráha. Budete-li se však zde chtít občerstvit, sáhnete si hlouběji do peněženky a příjemný výlet se může prodražit.

Pokud se rozhodnete zajít podívat na zvířecí svět do pražské zoo v Tróji, budete si muset připlatit, a to celých padesát korun. Vedení zahrady tento krok učinilo kvůli vzrůstající ceně energie a zneužívání nepřenosných permanentek, které si návštěvníci mezi sebou předávali.

Dospělí tedy za návštěvu zaplatí místo 150 korun 200, dětské a studentské vstupné stojí 150 na místo dosavadní stovky. Za psí miláčky návštěvníci zaplatí dokonce pětkrát více, než tomu bylo kdysi. Vstupné za psa tak momentálně činí rovných sto korun. „Pražská zoo stojí rozhodně za návštěvu. Už jsem tam byla a ráda bych šla znova. Zdražení vstupného mě sice neodradí, ale pejska nechám doma. Stovku za vstup zvířete mi přijde vážně hodně,“ komentuje zdražení Nikola Soprová, která zoo navštívila před dvěma lety.

Zoologická zahrada v Tróji nabízí nespočet zvířat od zubrů, tygrů, orangutany přes pelikány, orly po leguány a třeba želvy. Nejpopulárnější jsou však medvědi, žirafy, gorily a lachtani, u kterých vždy stojí nejvíc pozorujících návštěvníků. Většina pavilonů je navíc zrekonstruovaných a stále přibývají nové, momentálně pavilon pro slony či hrochy. „Pro ty nejmenší jsou připraveny i prolézačky a několik hřišt´, kde si můžou hrát. To ocení především moje děti, se kterými sem občas zavítáme,“ chválí si návštěvnice Zdena Barvíková.

Populární gorily

Návštěvníky většinou uchvátí gorily, které jsou lidé schopni pozorovat i hodiny. Mohou sledovat, jak si hrají a jak mezi sebou komunikují zajímavou „opičí řečí“. V pavilonu jich žije hned několik s obrovským Richardem v čele. Momentálně si ale největší pozornost udržuje gorilí mládě Kiburi, které pořád něco vyvádí.

V zoo se také můžete kochat pohledem na žirafy, kterých žije v pavilonu až kolem dvaceti. „Nejvíc se mi líbilo, když jsem stála před sklem, kolem něhož žirafy neustále pobíhají. Olizovali ho právě v místě, kam jsem dala ruku,“ říká s úsměvem studentka Michaela Fialová, pro kterou byla právě prohlídka žiraf jednou z nejatraktivnějších.

Nejoblíbenější jsou samozřejmě roztomilá mláďata. Vzhledem k tomu, že zoo je opravdu velká, není den, kdy byste na nějaké to zvířecí miminko nenatrefili. Momentálně je k vidění tučňák, žirafí chlapeček či mláďata polárních sobů.

Když už se zahrada rozhodla zvýšit vstupné, mohla by zrušit či snížit poplatky za některé atrakce. Velký zájem je třeba o lanovku, která stojí dvacet korun a zájemce vyveze do horní části objektu. „Dvacka“ sice není mnoho, ale vzhledem k nemalé ceně za vstupné se návštěvník atrakcím za nějaký poplatek spíše vyhne. Další takovou zajímavou věcí je dřevěná rozhledna s názvem Obora, ze které se můžete podívat na krásu velkoměsta. Její cena je čtyřicet korun.

Dražší občerstvení

Nachází se zde spoustu obchůdků s nejrůznějším rychlým občerstvením a tři velké restaurace. Ceny tu jsou však vyšší. Dostanete-li chut´ například na hranolky, dáte za ně čtyřicet korun a za kečup si ještě připlatíte korun dvanáct, a to je dvakrát tolik než v jiných fast foodech. „Cena občerstvení je zde opravdu vysoká. Když bychom se měli naobědvat celá rodina, nechali bychom tu opravdu velké peníze jen za jídlo,“ říká Soprová.

Velkým plusem zoo je to, že se o ni zaměstnanci velmi dobře starají. To lze posoudit i díky všudypřítomné čistotě. Často se tu pořádají také speciální akce, například na Velikonoce či ke Dni dětí. I přes zvýšené vstupné se tak vyplatí do trojské zoo zajít a udělat si hezký den ve společnosti zvířat a několika zajímavých atrakcí, včetně hezkého výhledu na Prahu.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.