Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Like House je velmi kontroverzní reality show.

Pořad, který nedává smysl. Bizarní Like House selhává ve všech směrech

Televize Prima představila novou reality show Like House. Sedm influencerů je zavřených po dobu tří měsíců ve vile v Berouně. Potýkají se s každodenními výzvami, které mají prověřit jejich zručnost a vědomosti. Do toho se hádají kvůli nesmyslným věcem, zatímco si dny užívají ve stylu opilých prominentů. Obsah tvoří převážně povrchní předvádění sebe sama a sexuální témata.

Sedm „šťastlivců“ má přežít ve vile, podobně jako kdysi lidé v show VyVolení. Jenže hlavní problém přežít celou show má divák. Soutěžící v Like Housu sice nejsou za polopropustným zrcadlem a mohou komunikovat s vnějším světem přes svůj mobil, bylo by ale možná lepší, kdyby na ně nebylo vidět vůbec. Ale co se dá dělat, show vznikla, tak se na ni podívejme blíže. Soutěžící obvykle plní takzvané denní výzvy, jako třeba „natoč video, ve kterém paroduješ jiného influencera“. Po jejich splnění se účastníci navzájem lajkují. Tečku za náročným dnem udělá pravidelně kombinace tvrdého alkoholu, sexuální narážky a přehlídky infantility. Takto vypadá téměř každá epizoda. Na konci soutěže se pak influenceři dozví, kdo z nich získal od diváků nejvíce lajků, neboť právě oni rozhodují o vítězi skrz aplikaci OuKee. Vítěz získá půl milionu korun. Škoda, že v TV Prima nemysleli i na bonus pro ty diváky, kteří vydrží až do konce. 

Reality show postrádá napětí i děj

S nápadem natočit formát, který fanoušci vnímají jako trapně napodobující verzi pořadu Too Hot to Handle, přišli přímo účastníci reality show Adam Kajumi (22) a Marie Rosecká (19). O lajky i o peníze se tak perou ti, kdo základy pořadu sami vymysleli. Možná je to ale forma trestu za to, že něčemu takovému dali vzniknout: děj se vznáší ve vzduchoprázdnu, účastníci nevypadávají, prostě jen nějak koexistují. Proč vlastně pozorovat skupinu adolescentů, kteří točí rádoby vtipná videa na telefon? Při nejlepší vůli nevíme. Nedává to smysl. Takzvaný humor vzniká třeba z toho, když jeden druhému vysype ve videu mouku na hlavu. Ha ha. Na podobném principu vznikají každodenní spory mezi soupeři: na banalitách jako kdo včera neuklidil kuchyň nebo že někdo nezavírá dveře. 

Výběr soutěžících je také záhadou. Do Like Housu byli osloveni lidé, jejichž ega přetékají málem až z komína vily a slovo profesionalita je pro ně neznámý pojem. Vybraní takzvaní influenceři se běžně živí lacinou zábavou, točením „trendových“ videí, která jsou častokrát kopírována od úspěšnějších tvůrců. Svým chováním dělají hlupáky nejen ze sebe, ale z celé mladé generace. Problémem je i cílová skupina, jíž jsou hlavně děti v předpubertálním věku, které k účinkujícím často vzhlížejí, protože je znají právě ze sociálních sítí. Jejich idolové však v každé epizodě spořádají nespočet panáků a bez obalu mluví o sexu. Diskuze o tom, za kolik a s kým z vily by se takový Adam Kajumi vyspal, představuje specifickou dimenzi hlouposti. Jestli tu o něco jde, je to jen osobní popularita účinkujících. 

Hon za popularitou je pro soutěžící stěžejní

Hodnocení soupeřů je na způsob on mi sebral bábovičku. „Dnes negativně hodnotím Tomíčka, protože nás neoznačil na storýčku,“ zhodnotila účastnice pořadu Barbora Stříteská (22) svého soupeře. Přeloženo: vadilo jí, že influencer nesdílel na Instagramu příspěvek ostatních. Soutěžícím nejde moc o vztahy mezi sebou, i když pak denně brečí na kameru, jak je ve vile každý falešný, ale půl milionu prostě neroste na stromech, takže je třeba vydržet. To jediné na celé reality show dává smysl. Jinak je to přehlídka trapnosti, která s největší pravděpodobností upadne do zapomnění hned po poslední epizodě. Zcela právem. 


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.