Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Po skončení krize vzroste hlad po byznysových tématech, věří šéfredaktor týdeníku Hrot Vadim Fojtík

Český mediální svět se začátkem dubna rozrostl o nový ekonomický týdeník Hrot. Jeho redakci tvoří především bývalí redaktoři týdeníku Euro v čele s šéfredaktorem Vadimem Fojtíkem (46). Kvůli pandemii koronaviru museli odložit chystané vydání tištěné verze. První číslo nakonec vyšlo v pondělí 11. května.

Web týdeníku Hrot byl poprvé spuštěn v pondělí 6. dubna. Jak vás při začátcích nového projektu ovlivnilakoronavirová krize?
Především jsme museli odložit start tištěné verze o několik týdnů. Problém byl i se získáváním nových informací. Teď jsme museli vše řešit přes e-maily a telefonáty. Bylo to mnohem složitější než normálně, ale myslím, že na kvalitě webu to vidět není. Ale zároveň můžeme tuto dobu využít ve svůj prospěch. Z minulosti máme ověřeno, že s každou ekonomickou krizí roste zájem čtenářů o informace z byznysu a ekonomiky. Budou chtít znát další vývoj, kdy krize skončí a jak se v ní chovat.  

Tištěná verze týdeníku bude k dostání od pondělí 11. května. Nebojíte se, že ji lidé kvůli krizi nebudou kupovat?
Je to určité riziko, ale myslím, že opatření se postupně rozvolní a lidé budou zase ochotní chodit do trafiky a nakupovat časopisy. Máme pro ně ale i možnost si objednat předplatné, ať už elektronicky nebo do schránky.

Chceme být jiní

Na české mediální scéně už jsou dva ekonomické týdeníky – Euro a Ekonom a jejich prodeje nejsou kdo ví jak vysoké.Proč jste se rozhodli založit další ekonomický časopis?
Všechny deníky a týdeníky, které se ekonomice věnují, nebo to o sobě tvrdí, se byznysovému zpravodajství vlastně vůbec nevěnovaly. Tím mám na mysli, to že by se důkladně věnovali novým transakcím, akvizicím, analýzám nebo třeba komentářům. Jsme přesvědčeni, že na českém trhu zkrátka chybí klasický ekonomický týdeník, proto jsme se rozhodli jít do vlastního projektu. Máme v plánu se od zmíněných týdeníků odlišovat.

Přizpůsobili jste nějak obsah webu současné situaci? Přeci jen se v současné době řeší mnoho ekonomických témat..
Od začátku pracujeme na konceptu týdeníku Hrot tak, že chceme být jiní obsahově i graficky. Snažíme se odlišovat i tím, že nechceme informovat každý den o novém počtu nakažených osob koronavirem, ale ani my jsme se zcela nevyhnuli tématům spojených s pandemií koronaviru. 

Vzroste hlad po informacích

Jaký bude mít podle vás krize dopad na budoucnost celého českého mediálního trhu? 
Pandemie urychlila změnu v chování čtenářů, kteří se ještě více přesunuli k elektronickým médiím. Už nebudou tolik ochotní každé ráno kupovat zpravodajské deníky v trafikách. Tato změna se dotkne i týdeníků či měsíčníků. Nebude to tak, že by o ně výrazně klesl zájem, jen si je budou chtít čtenáři pořizovat ve formě elektronického předplatného. Stánkový prodej bude fungovat převážně jako kampaň sloužící k budování povědomí o značce. Čtenáři nyní především čtou o koronaviru, ale část z nich už vyhledává informace, které se nákazy netýkají. Věřím, že vzroste hlad po informacích, především po těch byznysových. 

Jakou roli podle vás zatím v krizi spojené s koronavirem sehrávají média? 
Informují čtenáře o aktuálním vývoji. O opatřeních, která je potřeba dodržovat, dávají jim informace a pomáhají jim alespoň částečně krizi překonat. Také se jim snaží přinášet určitou zábavu. Na statistikách zpravodajských webů je vidět, že lidé visí na telefonu a sociálních sítích. Hltají nové informace. Takže se jim média podle mě pokoušejí pomoci i trochu odreagovat skrze pozitivní zprávy.


Monika Kabourková
Monika Kabourková
Jsem studentka třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky a v redakci Generace20 působím pátým semestrem. Pokud nesepisuji články nebo absolventskou práci, tak rozvíjím svou představivost. Když mě potkáte, budu mít na jedné ruce dobrmana a na druhé francouzského buldočka.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.