Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Papírové kupóny úplně neskončily

Většina lidí si myslí, že časovou jízdenku na mětskou hromadnou dopravu v metropoli si bez Opencard nepořídí. Posledním datem, kdy to bylo možné, byl 13. listopad. Je tu ovšem ještě jedna možnost, jak cestovat bez karty Pražana. Pořídit si anonymní časovou jízdenku. O této možnosti však skoro nikdo neví.

zdroj: www.praha.eu

Malé papírové kartičky jsou k mání na měsíc, čtvrtletí, ale také na rok. Od těch klasických se liší pouze tím, že na nich nejsou žádné údaje. Karta je díky tomu přenosná, a tak ji může využít např. více členů rodiny.  Nevýhodou může být, že ceny jsou vyšší, než při nabití přes opencard na jméno. U anonymních Opencard je však cena stejná. „Časovou anonymní jízdenku vydáváme už od roku 2001. K dostání je ve všech našich výdejních místech. Je o ni ale velmi malý zájem. Prodávají se v desítkách kusů měsíčně,“ řekla mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

To však nic nemění na situaci, že většina Pražanů si Opencard pořídila v domnění, že jinak si již časový kupón nekoupí. Magistrát upozorňoval na konec klasických papírových kupónů pro dospělé s tím, že pak už to bude možné pouze přes Opencard. Zapomněl však také pražany upozornit, že v prodeji zůstávají právě anonymní papírové kupóny. „Dávali jsme vědět o novinkách, ne o přetrvávajících věcech. Navíc, informovali jsme o konci papírových kuponů, kdežto tohle označujeme pojmem jízdenka,“ řekl serveru ihned.cz mluvčí projektu Opencard Martin Opatrný.

Kartu Pražana si pořídilo už 600 tisíc obyvatel hlavního města. Největší zájem o ni byl právě v listopadu, kdy si se blížil avizovaný konec papírových kupónů. Poptávka byla tak veliká, že zájemce o Opencard musel vystát až dvouhodinovou frontu. Přitom komu se moc nezamlouval přechod na Opencard, mohl ho až o rok oddálit. Anonymní časové jízdenky se totiž přestanou prodávat v průběhu příštího roku.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.