Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Novinář Filip Horký: Pokud člověk něco opravdu chce, musí udělat krok navíc a nebát se

V osmnácti letech začal pracovat v České televizi, nyní je posilou týmu internetové televize DVTV. Novinář Filip Horký byl jedním z hostů na publicistickém festivalu Všemi směry s podtitulem Včera dnes a zítra. Diskutovalo se především o sociálních sítích, ale i o tom, že je důležité, nebát se profesních výzev.

Hlásil se na Univerzitu Karlovu, chtěl studovat žurnalistu. V přijímacích testech ale nakonec neuspěl. Co dříve považoval za neúspěch, dnes pokládá za štěstí. Novinář Filip Horký (25), který je členem internetové televize DVTV promluvil 3. května na publicistickém festivalu Všemi směry, který každoročně pořádají studenti Vyšší odborné školy publicistiky. Hlavním tématem byly sociální sítě, ale také to, jak se poměrně mladému novináři podařilo prorazit v branži.

Kariéra Horkého začala v České televizi, když mu bylo osmnáct let. Nepřijali ho totiž na vysokou školu. Rozhodnutí jít ihned pracovat však nelituje. Praxí v médiích totiž získal potřebné zkušenosti. „Dostat se do ČT bylo vlastně strašně jednoduché. Ke všemu jsem přišel jen pomocí jedné zprávy, díky jednomu kroku navíc – na Facebooku mi jako ‚osoba, kterou možná znáte‘ vyskočila moderátorka Branek bodů vteřin Kateřina Nekolná. Řekl jsem si, že jí napíšu, jak ji obdivuji,“ vyprávěl na diskuzi Horký.

Diskusi s Horkým vedla jedna ze studentek VOŠP Anna Bahnerová. Zdroj: Patricie Vokalová

Nekolná mu odepsala a vybídla ho, at´ zkusí do České televize přijít na konkurz. „Tak jsem přišel a už taky zůstal,“ řekl s úsměvem. Po pěti letech se přesto rozhodl pro změnu. Tým v DVTV je z velké části složen z novinářů, kteří dříve působili v České televizi, tudíž je Horký znal. „Líbí se mi, jaká je v DVTV svobodaKdyž chci nějaké téma a dokážu si ho na poradě vyargumentovat – mám ho. I kdyby to znamenalo, že na to ve výsledku budu koukat jen já a mých deset kamarádů. V České televizi jsem takovou volnost neměl,“ konstatoval.

Závislý na Twitteru

Během diskuze se také probíraly sociální sítě. Horký je nejvíce aktivní na Twitteru, kde má v současné době 58 tisíc sledovatelů. Jeho tweety přebírají média a je jimi často citován. Na poznámku moderátorky Anny Bahnerové, že na sociálních sítích určitě tráví hodně času, Horký zareagoval: „Jsem magor. Telefon mám u sebe pořád, stále do něj něco píšu, což mi bere čas, ale zároveň mě to strašně baví.

Sociální sítě Horkému pomáhají i k získávání informací, což využívá také ve své profesi novináře. „Žádné zprávy nepřebírám jako stádo, vždy si všechno ověřuji a pokaždé koukám, jestli už toho o daném tématu nebylo řečeno dost a není třeba se mu už tolik věnovat,“ vysvětluje a dodává, že on sám tráví svůj čas na internetu skoro pořád.

Návštěvníci festivalu se od Horkého dozvěděli i to, jak se v osmnácti letech dostal do České televize.

Filip Horký však i přes svůj kladný vztah k Twitteru a jiným sociálním sítím říká, že je stále velmi důležité sledovat televizi, číst seriózní tištěná média nebo alespoň zpravodajské portály na webu. „Nezavírejte se jen do bublin sociálních sítí,“ vybízel studenty na festivalu a znovu ke konci přednášky připomněl, at´ se nebojí udělat v čemkoliv, co chtějí, potřebné kroky navíc: „Já si pořád nadávám, že ještě nepracuji pro anglicky mluvící médium, jako je třeba CNN. Ten krok jsem ještě neudělal, nikam jsem nenapsal jako tehdy v mých osmnácti letech. Udělejte něco víc, než dělají všichni okolo a ono to většinou vyjde!“

 

 


Tereza Pořízková
Tereza Pořízková
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Mezi mé koníčky patří především sport, psaní, navštěvování kultury, tanec a cestování. Mám ráda přírodu a využívám ji jak k relaxu tak k zimním či letním sportům, jako jsou například jízda na kole, či lyžování.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.