Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Vinobraní jsou u nás oblíbená především díky pestré nabídce vín, foto: www.wikimedia.org

Na vinobraní do Znojma dorazilo 80 tisíc lidí

Jako každý rok i letos nejedno vinařství zvalo své příznivce na tradiční vinobraní. Kromě ochutnávání místních nápojů mnohá připravila i bohatý doprovodný program. Například ve Znojmě nezůstalo jen u pití, k vidění byly různé koncerty, vystoupení i historický průvod.

Burčák, mnoho druhů tuzemského vína a rozličný program nabízí nejedno vinobraní na jihu Moravy. „Slavnosti vína se ve Znojmě konají již od roku 1966, kdy se pan Koukal rozhodl oživit legendu Jana Lucemburského, který ve Znojmě roku 1327 zapíjel připojení dalších území pod vládu české královské koruny,“ popisuje Jana Přibylová, manažerka znojemského vinobraní.

Nápad pokračovat ve znojemské tradici a pořádat vinobraní byl však v roce 1974 tehdejší vládou zakázán. „Zapomenut však nebyl a tato tradice byla opět vzkříšena v 90. letech,“ usmívá se Přibylová, která měla místní vinobraní v oblibě ještě dříve, než se sama účastnila jeho pořádání. „Pořadatelé si dávají opravdu záležet, aby program byl pestrý a aby si vinobraní užili všechny věkové generace,“ vysvětluje Přibylová. O oblíbenosti znojemského vinobraní pak svědčí to, že ho každoročně navštíví kolem 80 tisíc. Hotely a penziony je tak nutné rezervovat i několik měsíců dopředu.

Samozřejmě, každé vinobraní nabízí především ochutnávku vín. Na své si ale mohou přijít i děti, které jinak z vína moc nemají. Ve Znojmě pro ně pořadatelé připravili speciální zónu plnou dětských atrakcí. „Mimo jiné vystoupily historické soubory šermu, tradiční moravské cimbálovky i současní interpreti,“ popisuje letošní program vinobraní jeho pořadatelka. O stálé kvalitě programu a vinobraní vypovídá nejen vysoký počet návštěvníků a obsazenost hotelů, ale i spokojení hosté, kteří se vrací s každou novou sezónou.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.