Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Na pivě s Karlem

Co dělá TOP 09 pro získání hlasu voličů? Billboardy této strany nic neslibují. „My můžeme slíbit jen to, co nebudeme podporovat,“komentoval ing.Václav Kubát. „Konečně nám někdo říká pravdu,“přitakala příznivkyně TOP09 třetímu muži pražské kandidátky Kubátovi.

skarlem.cz nebo TOP09?

Restaurace Zlatý klas praskala ve švech. Zájemci o rozhovory se zástupci strany TOP 09 se mačkali u stolů na předvolební akci „Na pivo s Karlem.“ Pražští kandidáti se zhruba co 15.min. střídali u jednotlivých stolů. Padaly otázky typu: „Koho chcete za prezidenta?“, „Jak to vidíte s eurem?“ , či „Jak teď hodnotíte složenkovou kauzu?“ Lidé byli zvědaví, ale svými dotazy evidentně nepřekvapovali. Odpovědi byly srozumitelné, žádné odbíhání a mlžení. Vše pod záštitou důvěryhodné tváře lídra strany Karla Schwarzenberga.

Kladné přijímání předvolební kampaně TOP 09 je až zarážející. Málokterý volič pochybuje o osobnosti Karla Schwarzenberga. „On nemá zapotřebí dělat špinavou politiku, už má peněz dost.“ To je jedna z argumentací voliče TOP 09. Není toto ale jen ukázkou kvalitního PR? Šéfredaktor časopisu Media&Marketing Daniel Köppl říká: „Spíše to vidím jako klasickou ukázku vypočítavosti Kalouska, který za sebe nastrčil nekonfliktní ikonu, která navíc staví na tradici.“

Politiku Karla Schwarzenberga ale nepodporují jen reklamní kampaně TOP 09. Skupina umělců, v jejímž čele stojí David Černý a Martin Kotas, zastávají názor, že Karel Schwarzenberg je jediný důvěryhodný politik v Česku. Vytvořili kampaň s heslem „Řiďte si svůj život sami!“ Lídra strany Schwarzenberga tak mohou jeho příznivci podpořit účastí na GPS hře, nákupem trička, placky, či spací sady s logem skarlem.cz. Ačkoliv mezi stranou TOP09 a občanskou iniciativou skarlem.cz není navenek zřejmá žádná spojitost, je jasné, že vznikla alternativa u nás běžným předvolebním kampaním, která doposud na českém politickém kolbišti chyběla. Snažila se tak strana zamířit na doposud neoslovené potencionální voliče, nebo se opravdu jedná o iniciativu umělců? „Nelze vyloučit, že za tímto projektem stojí lidé mimo TOP 09, kteří to dělají z entuziasmu. I takové věci se na světě dějí. Třeba právě na tomto principu jsou do značné míry postavené volby v USA,“odpovídá Köppl.

„To zas budou nervy, ty volby,“ zaúpěla příznivkyně. Tady kampaň zacílila přesně. Pro koho jsou vlastně určeny předvolební kampaně podporující TOP 09? Dle názoru Köppla to jsou lidé nespokojení se současným stavem politiky, osobního života apod. Důraz je postavený právě na onu nespokojenost. Jsou to ti, kteří se rozhodují spíše impulzivně než racionálně. Podle výsledku studentských voleb TOP09 získala 26,59%. Podle posledního výzkumu agentury Stem by stranu na začátku května volilo 9,2% obyvatel starších 18-ti let. Jak se na předvolebním setkání vyjádřil Kubát, TOP09 by nejraději tvořilo koalici s ODS. Ta ve stejném průzkumu získala 18,7% podporu, ČSSD pak 27%, KSČM 11,8%.

„Tyto volby jsou důležité. Lidé jsou teď spíše, z důvodu krize, ochotni volit,“ řekl Kubát a pokračoval: „Ale stačí, aby bylo hezké počasí a lidé raději než k volbám pojedou na chalupu.“ Volby se konají již tento týden a to 28. a 29.5. 2010. O účinnosti předvolebních kampaní a jejím správném zacílení se může do zveřejnění výsledků voleb jen polemizovat.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.