Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Modernizace známek v Čechách

Česká pošta se do historie známkové tvorby zapsala úplnou novinkou. Tou jsou samolepící známky. Ty budou pro větší přehlednost označeny písmeny „A“, „E“ a „Z“, podle toho, do které země jimi označené zásilky poputují.

Známku s písmenem „A“ lze použít na dopisy a pohledy posílané po České republice a zbývající dvě, tedy „E“ a „Z“, jsou určeny pro zásilky do zahraničí. Označení „E“ budou mít poštovní doklady o zaplacení na cestě po Evropě a „Z“ po mimoevropských zemí.

„Všechny tyto známky budou mít neomezenou platnost a pořizovací cena bude odpovídat ceně poštovní služby v době, ve které si je lidé zakoupí,“ uvedla pro MF Dnes  mluvčí České pošty Marta Selicharová. „Známka však bude platit neomezeně a poštovní službu s ní bude moci zákazník uhradit i v případě, že dojde k cenové úpravě. Z dlouhodobé perspektivy je tedy samo lepící známka svým způsobem výhodnou investicí,“ dodala.

Písmenkové známky však v žádném případě nenahradí známky klasické .Ty zůstanou i nadále v prodeji a každým rokem se budou tisknout nové. Oba druhy známek bude také možné vzájemně kombinovat pro jakýkoliv typ zásilek vnitrostátních i do zahraničních.

Tereza Janů


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.