Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Mladí muži za volantem mohou být nebezpeční

Mladí řidiči s mizivou zkušeností mají tendenci přeceňovat vlastní schopnosti a podceňovat nebezpečí. Jejich rychlá jízda, alkohol, agresivita a zbrklost za volantem výrazně zvyšují nehodovost na českých silnicích.

Nadšení  z rychlých vozů a touha vyniknout nad ostatními způsobuje, že si neuvědomují, jak riskují.  Ministerstvo dopravy zjistilo, že nejvíce řidičů, kteří přišli o všech svých 12 bodů, jsou právě lidé ve věku do 24 let. U této skupiny se nejvíc projevuje adrenalin, díky němuž pak jezdí nebezpečně.

Drtivou většinou (asi 95%) těch, kterým policie sebere všech 12 bodů, jsou muži, u nichž se objevují známky lehkomyslnějšího přístupu k pravidlům. Je to zřejmě i tím, že žen jezdí méně a hlavně jsou klidnější, opatrnější a vedou mnohem pomalejší jízdu.

Tragédií je stále mnoho

V roce 2009 zavinili řidiči do 25 let celkem 9 435 dopravních nehod, což je 15% z celkového počtu dopravních nehod hlášených Policií ČR. Bylo při nich usmrceno celkem 125 osob, což je 23% z celkového počtu zemřelých osob při nehodách v roce 2009. Teoreticky tedy byla každá sedmá osoba v loňském roce usmrcena řidičem ve věku do 25 let.

Právě na tuto věkovou skupinu řidičů a snahu zabránit nejčastějším příčinám jimi způsobených dopravních nehod je zaměřená celostátní kampaň Ministerstva dopravy Nemyslíš, zaplatíš! Jejím cílem je přispět k celoevropské snaze snížit počet mrtvých na silnicích na minimum.

Kampaň má snížit nehodovost

„Rozhodujícím kritériem účinnosti kampaně je pro nás počet mrtvých na českých silnicích. Cílem Ministerstva dopravy je snížit počet na 650 ročně do konce roku 2010, což je číslo vycházející z plánů EU,“  řekl Rozhledu PR manažer projektu Nemyslíš, zaplatíš! Michal Vlasák.

„Je to dost ambiciózní cíl, protože v ČR dlouhodobě umíralo při dopravních nehodách kolem 1000 lidí za rok. Nicméně zatím počet mrtvých výrazně klesá a loni zemřelo na silnicích nejméně osob za posledních 20 let. Když bude trend pokračovat, je reálné, že resort dopravy svůj cíl splní,“ dodává Vlasák.

Loni na podzim spustilo Ministerstvo dopravy oficiální profil kampaně na Facebooku. Uživatelé zde mohou zhlédnout videa a získat další informace.

tp, ckl, týdeník Rozhled

[youtube oQ3C3lnBccg]



X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.