Mediální den na VOŠP prověřuje nervy studentů. Dění sledujeme on-line
Při mediálním dnu si studenti zkoušejí práci novinářů přímo v terénu a zpracovávají aktuální témata dne. Každý rok ho proto doprovází tradiční nervozita. „Těším se, protože si budu moct vyzkoušet, jak to funguje ‚na ostro v médiích‘. Zároveň mám ale respekt, protože vím, kde mám své mezery a mediální den bude náročný,“ říká kameramanka Anna Fuková z druhého ročníku.
Studenti se ráno rozlosují do týmů a poté budou natáčet reportáže na zadané téma. Z toho má obavy redaktorka Kateřina Jozífová: „Jsem zvědavá na to, jaký budu mít tým. Vytvořit něco kvalitního s někým, s kým jsem nikdy na ničem nespolupracovala, je stresující.“Lépe by se jí proto usínalo, kdyby věděla téma dopředu a mohla si ho pořádně připravit.
Najdou se ale i „vošpáci“, kteří zažijí vyčerpávající atmosféru mediálního dne už potřetí. Většina z nich ale v nových rolích. „Letos si zkusím roli kameramana. Jsem zvědavý na spolupráci s redaktorem. Naopak nejsem moc nadšený z práce se střihačským programem Avid, který padá, kdy se mu zachce,“ říká student třetího ročníku Martin Choc. Nikoli nadarmo tak podle něj plakát na dveřích VOŠP hlásá: „Padá Avid, něco si přej!”
Atmosféra mediálního dne v redakci Generace 20 také stále láká Kláru Dedkovou. „Hlavním důvodem, proč si tento den plný stresu zopakuji, je kolektiv spolužáků. Vždy se s nimi zasměju a zpříjemním si tím den plný novinařiny,“ vysvětluje. A po nervózním šimrání v prstech se stýská i dalším. Třeba Milana Lukavce mrzelo, že loni studoval PR zaměření a mediálního dne se proto neúčastnil. „Nemůžu se dočkat atmosféry v aule, kterou jsem zažil předchozí semestry. Letos se budu aktivně účastnit v roli produkčního, a to mě na tom baví nejvíc,“ podotýká Lukavec.
Mediální den na Vyšší odborné škole publicistiky začne 6. prosince v osm hodin ráno. On-line reportáže z průběhu akce sledujte na Facebooku https://www.facebook.com/generace20/ a Twitteru Generace20 https://twitter.com/Generace20