Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

KOMENTÁŘ: Hamáček měl pozvednout ČSSD. Socialisty ale dál táhne ke dnu

Komunální a senátní volby dopadly pro ČSSD fiaskem a jen potvrdily mizerný výsledek z loňských voleb do sněmovny. Stranu nedokázal pozvednout ani předseda Jan Hamáček, ani nikdo další z vedení strany.  

Právě nejasné a také nemastné a neslané vůdcovství ČSSD škodí. Strana by potřebovala výraznou osobu, jasnou tvář, s níž si ji volič spojí. Jako ANO s Andrejem Babišem, obrozenou ODS s Petrem Fialou, nebo třeba jako kdysi ČSSD s Milošem Zemanem či Jiřím Paroubkem, jakkoli ti se nakonec rozešli se stranou ve zlém. Problém současné sociální demokracie je, že nemá z čeho vybírat. Silní lídři zoufale chybějí. Její kdysi hlavní osobnosti Milan Chovanec a Lubomír Zaorálek se podílely na propadáku ve sněmovních volbách a moc se  neukazují. Mediálně výrazný Jaroslav Foldyna má zase názory, které patří spíš k vyhraněným populistickým stranám. Letošní únorová volba Jana Hamáčka předsedou byla spíše z nouze ctnost. 

Volební výsledky dokazují, že se ČSSD nepoučila z minulého volebního období, kdy vládla s ANO. Znovu šla s Babišem do vlády a ANO jim sebralo další várku voličů. Osobní ministerské ambice několika jedinců, v čele s Hamáčkem, tak nakonec mohou pohřbít nejstarší českou politickou stranu. 

Je příznačné, že i někteří zasloužilí straníci, jako bývalá ministryně Milada Emmerová, už veřejně prohlašují že jim ve volbách do senátu členství v ČSSD dokonce uškodilo. Nejsou daleko od pravdy. Ve fotbale platí, že když se týmu nedaří, vymění se trenér. ČSSD by mohla spasit už jen výměna předsedy. Jenže nemá odkud brát a dá se proto čekat, že se propadne ještě hlouběji.


Jiří Charvát
Jiří Charvát
Jsem studentem třetího ročníku na Vyšší odborné škole publicistiky a zároveň třetí semestr působím jako redaktor studentského magazínu Generace 20.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.