Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Kampaň Agresivita zabíjí letos vsadila na vtip a satiru, cílí hlavně na mladé řidiče

„Ježiš tak dělej, tady je padesátka a ty jedeš tak mínus dvacet,“ zaznívá v jednom ze tří nových videí pro kampaň Agresivita zabíjí. Zahrál si v nich komik Tigran Hovakimyan (32). Reklama se zaměřuje především na mladé řidiče, kteří mají za volantem větší tendenci propadat agresivitě nebo zmatkovat.

Česká asociace pojišt´oven (ČAP) pokračuje v kampani Agresivita zabíjí. Tu zahájila v loňském roce reklamami popisujícími tři konkrétní příběhy nehod s tragickým koncem. Oproti tomu letošní videa sází na humor a nadsázku. Hlavním hrdinou tří krátkých spotů je stand-up komik Tigran Hovakimyan. Ten si zahrál roli agresivního instruktora autoškoly nabádajícího své žáky k nebezpečnému chování na silnicích. „Tohle je tvoje silnice a musíš vypadat, že ti tady každej dluží,“ poučuje jednu ze svých svěřenkyň a nasazuje výhružný výraz. V jiném videu Hovakimyan křičí na mladého řidiče, který odmítá objet popelářské auto, protože vedle něj není dostatek prostoru. „Tvoje bába je úzká! Objeď to,“ rozčiluje se fiktivní instruktor. 

Kampaň tímto způsobem cílí především na mladé řidiče a upozorňuje je, že agresivnímu chování je instruktoři v autoškolách neučili. Není tedy důvod s ním začínat ani později. Jak ukázal průzkum ČAP, k agresivitě se nechá během jízdy vyprovokovat až 82 procent řidičů mladších 29 let. „Upozorňujeme na nesprávné a nebezpečné chování za volantem tím nejefektnějším způsobem – satirou,“ říká režisér Pavel Soukup (31), který za novými spoty stojí. „Oproti klasické reklamě jsme kladli menší nároky na kvalitu, protože videa měla být okrajovou částí kampaně pouze pro on-line platformy,“ vypráví režisér. 

Jeden ze tří reklamních spotů ČAP

Účelem spotů je, aby si mladí řidiči uvědomili rizika agresivity za volantem. Nová videa se od těch loňských v režii Juraje Janiše liší především náladou. Zatímco loni kampaň měla vzbuzovat spíše strach, letos se při sledování diváci baví. „Pouštěl jsem videa žákům během výuky a společně se nad hláškami bavíme i při výcviku. Nemyslím si ale, že si z kampaně odnesou to, co by měli,“ obává se instruktor autoškoly Tomáš Jarkovský (37). Jeho strach potvrzuje i řidič Jiří Slávik (22). „Nové spoty nejsou účinné. Ty předchozí vedly více k zamyšlení,“ vysvětluje. Zároveň však uznává, že by vtipná videa mohla mít větší dosah. „Je to takový bizár, že se o tom bude ještě hodně mluvit,“ dodává mladý řidič.


Kristýna Kupcová
Kristýna Kupcová
Když zjistila, že nemůže být pilotem kvůli špatnému zraku, rozhodla se být novinářkou. VOŠP studuje třetím rokem a živí se jako IT researcher.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.