Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Doručovací služby nestíhají nápor zákazníků. Kapacity ale navyšovat nehodlají

Před letošními Vánocemi se zájem o nakupování přes internet rapidně zvýšil. Kvůli vládním nařízením, která na začátku října uzavřela kamenné obchody, se zákazníci museli přeorientovat na nakupování on-line. Ani znovuotevření prodejen 3. prosince však nápor objednávek nezmenšil. Dopravci začínají být přetížení a zákaznicí čekají na své objednávky delší dobu.

Studentka práv Kristýna Misařová (21) sice nakupuje ráda, ale pro letošek místo kamenných obchodů využila jen ty internetové. „Zatím jsem vánoční dárky objednávala on-line a vše si nechala dovézt domů, je to pohodlnější,“ říká Misařová a dodává, že v nakupování přes internet už bude pokračovat, přestože jsou již kamenné obchody otevřené. Není v tom zdaleka sama. Právě násobné množství nákupů z pohodlí domova, zvedlo zájem o doručovací služby, jako je Zásilkovna či PPL. 

Zásilkové společnosti disponují tisíci výdejních míst po celé České republice. Přesto jsou velmi rychle přeplněná. „Při výběru výdejního místa Zásilkovny jsem teď dokonce musela zvolit pobočku ve vedlejším městě, protože všechny u nás v Městci Králové byly vytížené,“ říká studentka fyziky Adéla Nováková (21). Dodání balíku do sousedního Nového Bydžova pak trvalo čtyři dny namísto obvyklých dvou. 

Dopravci jsou na maximu svých kapacit

Kapacitně je firma PPL na maximu už od konce listopadu. „Ve srovnání s loňským rokem je v některých dnech poptávka po naší službě až dvojnásobná,“ vysvětluje asistentka PPL Jana Voglová. Právě proto firma nadále přijímá nové zaměstnance. S jejich pomocí chce stihnout odbavit nevídané množství zásilek v obvyklých termínech.

I konkurenční Zásilkovna se snaží přizpůsobovat obrovskému náporu a proto denně navyšuje počet výdejních míst. „Na konci listopadu jsme během rekordně krátké doby zprovoznili nové depo v pražských Vysočanech, navýšili jsme také počet výdejen, aut a řidičů,“ popisuje aktuální situaci tiskový mluvčí společnosti Zásilkovna Kamil Chalupa.

Zásilky se mohou zpozdit

Dopravci jsou na hranici svých přepravních možností a počet odbavených balíčků nejsou schopni do Vánoc navýšit. Může se tak stát, že dodání zásilky bude trvat déle. „Kapacity odbavených balíčků jsme navýšili už před listopadem. V současné době pouze otevíráme nová výdejní místa, takzvané parcelshopy, obchody, v nichž lze zásilky pro zákazníky uložit,“ uvádí Voglová. Omezenou kapacitu do Vánoc hlásí i Zásilkovna, která předpokládá několikanásobně větší nárůst v počtu přepravených balíků ve srovnání s loňským předvánočním obdobím. „Rekordní čísla očekáváme v posledním týdnu před Vánocemi. Za jeden den přepravíme přes půl milionu zásilek,“ říká Chalupa. 

Zásilky se však kvůli vysokému zájmu mohou zpožďovat, na což předem upozorňují i webové stránky společnosti PPL. Ty uvádějí, že dodání balíku se může prodloužit až o tři dny, nedá se však vyloučit, že zpoždění bude ještě větší. Právě toho se obávala studentka zemědělské univerzity Adéla Čermáková (22). „Vánoční dárky jsem proto začala přes internet nakupovat už od října. Kvůli koronaviru jsem měla strach, že mi balíček dorazí třeba až za dva týdny,“ říká Čermáková. Teď je na rozdíl od mnoha jiných spokojená – dárky už má doma.  


Václav Černý
Václav Černý
Jsem student třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Nejčastěji mě najdete v kavárně nebo v nějaké příjemné hospodě. Většinu času mám sluchátka v uších, protože bez kvalitní hudby dlouho nevydržím.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.