Dělat autoškolu v Praze představuje pro řidiče výzvu
Pořízení řidičského průkazu je časově náročné. Většina lidí si proto naplánuje jízdy ve městě, kde bydlí. Někteří se však chtějí naučit řídit v metropoli, aniž by z ní pocházeli. „Autoškolu jsem chtěla dělat v Praze z toho důvodu, abych se naučila jezdit v husté dopravě a nebála se ani na velkých křižovatkách,“ vysvětluje své rozhodnutí absolvovat řidičské kurzy v hlavním městě jednadvacetiletá Klára Skálová z Vysočiny. Na cestách má teď důvěru svých rodičů a ve velkých městech za volant usedá už tři roky místo nich. Největší problém jí však dělalo přizpůsobit se tramvajím v centru.
Právě městská hromadná doprava je pro mnohé čerstvé účastníky silničního provozu největším úskalím. „Mým studentům dělá v Praze problém především odbočení vlevo v kombinaci s tramvajemi. Mnohdy zapomínají, že v takové situaci musí dávat přednost,“ uvádí lektor autoškoly Radek Pasecký. Dodává také, že žáci zkušenosti s pražskou dopravou většinou vítají pozitivně a berou je jako přidanou hodnotu.
Za praxi si připlatí
Jízdy po metropolích s sebou také přináší mnohá úskalí. „Člověk je během jízd nervóznější, když je ve velkém městě, ale po získání řidičského průkazu má sám v sebe mnohem větší důvěru a při řízení má tudíž větší jistotu,“ popisuje své zážitky Skálová. Dodává, že by zkušenost s autoškolou v Praze doporučila každému začínajícímu řidiči. Podobný názor má i dvacetiletý David Horák. „Poprosil jsem rodiče, aby mi zaplatili jízdy v Praze. Ve městě, kde bydlím nemáme ani jeden semafor, tudíž bych se na řízení v metropoli nepřipravil,“ uzavírá.
Přestože řidičské kurzy v Praze vycházejí mnohdy až na dvanáct tisíc korun, někteří studenti si za ně rádi připlatí. „Pokud bych si řidičák udělala na Vysočině, vyšel by mě asi o čtyři tisíce korun levněji. Myslím si ale, že v Praze jsem se naučila mít rychlejší reakce a tudíž se mi to vyplatilo,“ říká Skálová, která si řidičák zaplatila sama.