Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

ANKETA: Kolik by musela stát krabička cigaret, abyste přestali kouřit?

Cigarety budou stát až o čtyři koruny víc. Ale zvýšení této spotřební daně neodradí kuřáky od zakoupení krabičky. Proto jsme se rozhodli zjistit, jakou cenu by musel mít balíček cigaret vytištěnou na kolku, aby kuřáci přestali kouřit. Taková hranice se většinou pohybuje okolo sto korun.

Petra Fuksová. Foto: Kateřina Vaňková

Petra Fuksová, studentka: „Více než sto korun. Pro mě je to taková hranice. Jak bych za to musela dát víc než stokorunu, tak by mě to už odradilo. Asi bych spíš kouřila míň.“

Pavla Gabrhelíková. Foto: Simona Svobodová

Pavla Gabrhelíková, studentka: „Kdysi jsem udělala takový závazek sama k sobě: pokud Startky budou stát stovku, tak je to pro mě okamžik, kdy přestanu kouřit. Já sice Startky nekouřím, ale spíš mi jde o princip — jestliže Startky, což jsou podle mě dělnické cigarety, zdraží na sto korun, tak je to pro mě signál k tomu, abych přestala.“

Pavel Vlas, Foto: Markéta Prokšanová

Pavel Vlas, Foto: Markéta Prokšanová

Pavel Vlas, programátor robotů v automobilovém průmyslu: „Nejsem si jistý. Možná kolem stodvaceti korun. Ale než abych přestal kouřit, tak bych spíš přešel na cigaretový tabák a balil bych si. Vyšlo by mě to levněji a hlavně bych toho ani tolik nevykouřil, protože by mi trvalo delší dobu cigaretu ubalit, než jen tak vytáhnout z krabičky.“

Eva Wichsová, Foto: osobní archiv

Eva Wichsová, studentka: „Přestala bych, kdyby ta nejlevnější krabička stála dvě stovky. Na tabák a balení cigaret bych nikdy nepřešla.“

Foto: osobní archiv Štěpánky Veruňákové

Štěpánka Veruňáková, asistentka prodeje: „Abych řekla pravdu, tak jsem o nějaké hranici, za kterou už bych nešla, nepřemýšlela. Ale myslím, že tak sto korun. To už bych si krabičku nekupovala. Ale důležitější, než nějaká finanční hranice by bylo to, jestli bych se nerozhodla mít dítě — to bych hned přestala s kouřením.“

 


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.