ANKETA: Co si myslíte o videích kandidátů na prezidenta?
Volba prezidenta České republiky se blíží a kandidátům zbývá posledních pár týdnů na to přesvědčit lidi, že zrovna oni jsou ti nejlepší. Jednou z částí kampaně jsou i předvolební klipy. Postupně se všechna videa objeví v médiích. V tuto chvíli však lze některé spoty zhlédnout na internetu. Generaci 20 zajímalo, jak na tuto formu kampaně nahlížejí mladí lidé. Videa najdete na knci ankety.
Otázka: „Co si myslíte o volebních videích kandidátů na prezidenta?“
Martin Chlupáč (20 let), student
Moc se mi kandidátská videa nelíbí. Zatím tedy alespoň ta, co jsem viděl. Připadají mi neupřímná, protože se kandidáti snaží vypadat jako dokonalé osobnosti. Což rozhodně nejsou, to není nikdo. Proto nevěřím tomu, co v klipu říkají. Kdybych si měl vybrat, nejvíce se mi líbí Franzův. Alespoň ten první, který jsem od něj viděl.
Lucie Kroupová (20 let), studentka
Abych řekla pravdu, tyhle spoty mě moc nezajímají a zatím jsem žádné neviděla. Názor na kandidáty si vytvářím úplně podle něčeho jiného. Raději si u lidí, kteří jsou mi nějak sympatičtí, přečtu jejich volební program, než abych koukala na video, které by mi třeba stejně ani nic neřeklo.
Jan Michal (21 let), finanční poradce v České spořitelně
Pokud to mám brát obecně, jsou to počiny plné politických klišé. Navíc takových, kterým lidé podle mého názoru už moc nevěří. Překvapilo mě, že ve spotu jednoho z kandidátů, Vladimíra Franze, nepadlo jediné slovo. Nejsem si jistý vypovídající hodnotou klipu. Osobně se mi nejvíc líbilo video pana Schwarzenberga. Přijde mi vtipné a trefné.
Kristýna Kobzevová (24 let), administrativní pracovnice
Videa se mi líbí, díky nim si mohu udělat lepší obrázek o kandidátech. Dle dojmu z klipu si pak o nich budu chtít třeba zjistit víc, a to je přeci účel. Pokud bych si měla vybrat, tak nejvíce se mi líbil Zemanův klip. Nejméně na mě zapůsobil Fisherův klip, který mi přijde suchý a málo lidský.
Jan Novotný (21 let), student
Volební klip prezidentských kandidátů kvituji. Byt´ se na nich projeví spíše schopnost týmu kandidáta, než jeho samotného, může se dobře natočený spot leckomu trefit do noty. Mně se třeba líbí Jiří Dienstbier. Spot mě přesvědčil kouknout se blíže na jeho volební program.
Martin Zelinka (22 let), student
Jednotný názor na tuto formu kampaně nemám, odděleně ale ano. Fisherův spot je pro mě nicneříkající, Dienstbierův populistický. Zeman se považuje za svíčku uprostřed temnoty, ale on sám jako předseda vlády stál u zrodu této „politické temnoty“. Franz opět sází na svůj vzhled, ale přijde mi to vtipné. Navíc – méně je někdy více.