Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

ANKETA: Co si myslíte o videích kandidátů na prezidenta?

Uchazeči o post prezdienta se snaží na voliče zapůsobit všemi možnými prostředky. Často se hovoří o videích, která v rámci svých kampaní natočili uchazeči o prezidentský úřad. Účinkující objímají stromy, sedí tiše v letadle nebo si trénují tiskovou konferenci. Splňují však tyto spoty svůj účel, tedy přilákat voliče?

Volba prezidenta České republiky se blíží a kandidátům zbývá posledních pár týdnů na to přesvědčit lidi, že zrovna oni jsou ti nejlepší. Jednou z částí kampaně jsou i předvolební klipy. Postupně se všechna videa objeví v médiích. V tuto chvíli však lze některé spoty zhlédnout na internetu. Generaci 20 zajímalo, jak na tuto formu kampaně nahlížejí mladí lidé. Videa najdete na knci ankety.

Otázka: „Co si myslíte o volebních videích kandidátů na prezidenta?“

Foto: Archiv Martina Chlupáče

Martin Chlupáč (20 let), student

Moc se mi kandidátská videa nelíbí. Zatím tedy alespoň ta, co jsem viděl. Připadají mi neupřímná, protože se kandidáti snaží vypadat jako dokonalé osobnosti. Což rozhodně nejsou, to není nikdo. Proto nevěřím tomu, co v klipu říkají. Kdybych si měl vybrat, nejvíce se mi líbí Franzův. Alespoň ten první, který jsem od něj viděl.

Foto: Archiv Lucie Kroupové

Lucie Kroupová (20 let), studentka

Abych řekla pravdu, tyhle spoty mě moc nezajímají a zatím jsem žádné neviděla. Názor na kandidáty si vytvářím úplně podle něčeho jiného. Raději si u lidí, kteří jsou mi nějak sympatičtí, přečtu jejich volební program, než abych koukala na video, které by mi třeba stejně ani nic neřeklo.

Foto: Archiv Jana Michala

Jan Michal (21 let), finanční poradce v České spořitelně

Pokud to mám brát obecně, jsou to počiny plné politických klišé. Navíc takových, kterým lidé podle mého názoru už moc nevěří. Překvapilo mě, že ve spotu jednoho z  kandidátů, Vladimíra Franze, nepadlo jediné slovo. Nejsem si jistý vypovídající hodnotou klipu. Osobně se mi nejvíc líbilo video pana Schwarzenberga. Přijde mi vtipné a trefné.

Foto: Archiv Kristýny Kobzevové

Kristýna Kobzevová (24 let), administrativní pracovnice

Videa se mi líbí, díky nim si mohu udělat lepší obrázek o kandidátech. Dle dojmu z klipu si pak o nich budu chtít třeba zjistit víc, a to je přeci účel. Pokud bych si měla vybrat, tak nejvíce se mi líbil Zemanův klip. Nejméně na mě zapůsobil Fisherův klip, který mi přijde suchý a málo lidský.

Foto: Archiv Jana Novotného

Jan Novotný (21 let), student

Volební klip prezidentských kandidátů kvituji. Byt´ se na nich projeví spíše schopnost týmu kandidáta, než jeho samotného, může se dobře natočený spot leckomu trefit do noty. Mně se třeba líbí Jiří Dienstbier. Spot mě přesvědčil kouknout se blíže na jeho volební program.

Foto: Archiv Martina Zelinky

Martin Zelinka (22 let), student

Jednotný názor na tuto formu kampaně nemám, odděleně ale ano. Fisherův spot je pro mě nicneříkající, Dienstbierův populistický. Zeman se považuje za svíčku uprostřed temnoty, ale on sám jako předseda vlády stál u zrodu této „politické temnoty“. Franz opět sází na svůj vzhled, ale přijde mi to vtipné. Navíc – méně je někdy více.

Videa kandidátů na prezidenta

Jiří Dientsbier

Jan Fischer

Vladimír Franz

Karel Schwarzenberg

Miloš Zeman


Marie Šilhová
Marie Šilhová
V redakci Generace 20 jsem prošla všemi pozicemi a v současné době, tedy v zimním semestru 2013/2014, jsem dosáhla na nejvyšší metu - tu šéfredaktorskou. V tom se snoubí mé zájmy, tedy psaní, práce s lidmi a aktuální dění. Když mám ale plné zuby písmenek, lidí a problémů, odskočím se zrelaxovat pod vodní hladinu, kde si užívám ve světě ticha.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.