Adršpach dusí nárůst aut. Přírodní rezervaci si turisté pletou s obchoďákem
Pokud má řidič štěstí, zaparkuje auto hned vedle pískovcové věže jako nákupní vozík v obchoďáku u mrazáku se zeleninou. V obou případech jde o chladný přístup. Označení CHKO je pro návštěvníky jen visačka na zboží v akci (CHance KOupit). Jedině tak se dá vysvětlit, že v nejrozsáhlejším pískovcovém komplexu ve střední Evropě roste počet aut s turisty. Už tu chybí jen místo cedule „pozor kluzká podlaha“ nápis „pozor skutečná příroda“.
Parkoviště je nad limitem už v jedenáct dopoledne. Střechy aut z výšky připomínají klobouky hub na mýtině a nemusí ani zapršet, aby vyrostly další, právě naopak. Přitom by člověk řekl, že zařazení Adršpašských skal pod Správu CHKO Broumovsko bude pádný důvod počty návštěvníků snížit.
Lovce fotek žijícího v bublině obchoďákových zvyklostí v podobě slev a bonusových balení čeká šok. Fronta je sice stejná, ve zpoplatněném areálu jsou ale dřevěné schody, které se na rozdíl od eskalátoru nikdy nerozjedou. Ze zábradlí si návštěvník navíc odnáší jen několik nečekaných třísek v dlani.
Houby na čtyřech kolech rostou o prázdninách v Adršpachu ještě rychleji. A představa, že tam nakonec zůstane pro budoucí turisty jen parkoviště s vybledlou informační tabulí „na těchto místech bývaly pískovcové skály“, rozesmutní.