Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Nejtěžší je vystihnout atmosféru akce, říká student publicistiky o natáčení videí z festivalů

Vydělávat peníze a užívat si přitom zábavu? Takovou letní brigádu si našel student Vyšší odborné školy publicistiky Jan Mroviec, který společně v týmu s Tomášem Vavroušem projel během tří měsíců přes dvacet festivalů jako Votvírák, Beats for Love nebo Foodparade, ze kterých vytvářeli shrnující videa. Mroviec přiznává, že začátek pro ně nebyl jednoduchý, protože si na vše museli přijít sami.

Festivalové léto spojené s prací měl student Vyšší odborné školy publicistiky Jan Mroviec. Z celkem asi třiceti dvoučlenných týmů vybrala společnost Ticketstream právě jeho a kolegu Tomáše Vavrouše, aby přes letní měsíce objížděli festivaly jako například Kryštof kemp nebo Masters of Rock a zpracovali z nich shrnující videa. „Vzali nás na základě videa, které jsme pro ně vytvořili. Mluvili jsme o sobě a do toho dali prostřihy různých prací, co jsme dříve vytvořili,“ popisuje podmínky konkurzu Mroviec.

Někomu se tato brigáda může zdát nenáročná, opak je ale pravdou. „My jsme se nejdřív trochu hledali. Nejtěžší je vystihnout tu atmosféru z akce. Strávili jsme tam třeba dva nebo tři dny a stejně jsme neměli dost atraktivních záběrů,“ vysvětluje Mroviec. Také přiznává, že měli nejdřív problém i se střihem, jelikož tvoření těchto „after movie“ je dost odlišné od dělání reportáží, na které jsou zvyklí. Postupně se ale zlepšovali, až jim na vytvoření videa stačily pouhé čtyři až pět hodin na akci.

Zpočátku jim práci nezjednodušil ani zadavatel, který podle slov Mroviece moc nevěděl, do čeho jde. „Oni to brali jako takový experiment. Chtěli dát nějakou přidanou hodnotu z toho festivalu pořadatelům. To bylo právě to video, za které pořadatelé nic neplatili,“ popisuje Mroviec. Zadavatel jim tedy neposkytl ani dobrou techniku: „Dostali jsme kameru GoPro a mikrofon asi za stovku, který se hned na první akci rozbil. Takže jsme do toho šli s vlastní poloprofesionální výbavou a některé věci jsme postupně ještě dokupovali.“

Stále stejné koncerty

Podle Mroviece mu tahle práce dala především nové zkušenosti: „Neměli jsme žádné scénáře. Vše jsme dělali na vlastní pěst, občas nás jen usměrnili. Ve finále jsme se všechno učili sami.“ Také dodává, že ho práce bavila, ale později přešla do určité rutiny. „Bylo to pořád to samé dokola, interpreti svá vystoupení nemění. Já jsem byl ze začátku unešený třeba z kapely Kryštof. Ale když jsem je viděl už potřetí, tak jsem věděl, co bude Richard Krajčo při show říkat a dělat. Lidi se tomu smáli, jenže ti to viděli poprvé,“ popisuje Mroviec.

K zážitkům z festivalu přispívaly i okolnosti a atmosféra akce. „Nejvíc se mi líbilo Vizovické Trnkobraní, kde byla soutěž v pojídání švestkových knedlíků. Vítěz jich snědl za hodinu 147. Byli tam fajn lidi a všechno tak nějak sedlo, že jsem se dobře bavil,“ tvrdí Mroviec. I přes časovou náročnost se Mroviec nebrání další takové spolupráci a už teď domlouvá ježdění po hudebních koncertech přes zimu.

 


Karolína Křtěnová
Karolína Křtěnová
Jsem absolventkou VOŠP, kde jsem studovala obor Autorská žurnalistika. Za čtyři semestry v Generaci 20 jsem si prošla pozicí redaktora, vedoucí rubriky, zástupkyně šéfredaktora a na závěr i rolí šéfredaktorky. Mezi mé zájmy mimo psaní patří především tanec, cestování, umění a trávení času s přáteli. Tak trochu se ještě hledám, ale baví mě to. Ráda se pouštím do nových věcí.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.