Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Nejnovější iPhone jde na dračku i bez Telefóniky

Dosavadní prodeje iPhonu 4S říkají, že před sebou máme opravdový hit. V České republice se jen během prvního týdne od počátku listopadu prodalo nejnovějšího telefonu od Applu šest tisíc kusů. To je zdánlivě malé číslo, v rámci místního trhu se ale jedná o hranici, které dosahují jen ty nejočekávanější a reklamou nejvíce podpořené přístroje.

Telefon se prodává rekordně dobře i vzhledem k tomu, že jeden z významných operátorů Telefónica O2 jej přestal prodávat. Místo Telefóniky si zájemci mohou telefoun zakoupit na nově otevřeném internetovém obchod Apple store v českém jazyce. Nejnovější telefon s logem jablka je ale hitem po celém světě. Jen za první víkend prodeje si jej domů odneslo na čtyři miliony lidí.

Jedna z prodejen dealera Apple v Praze. Foto: Adéla Bujalská

Jedna z prodejen dealera Apple v Praze. Foto: Adéla Bujalská

Platí se hlavně za značku

Odhady prodejů starších modelů za celou dobu působení značky v ČR hovoří o zhruba 200 000 majitelů telefonů této značky. Proč je tedy nabídka iPhonů tak důležitá? „Neřekl bych, že je to až tak důležitý produkt. Operátoři vydělávají hlavně na službách, ne na telefonech. iPhone je spíše zajímavý produkt — lákadlo,“ říká Jan Březina, šéfredaktor webu mujmac.cz, IT magazínu specializovaného na značku Apple.

Ve své kategorii ale bývají smartphony s logem jablka hitem. „iPhony sice nikdy nebyly moc dotované, ale pokud se jich prodalo 200 000, zjistíme, že žádný jiný smartphone za plnou cenu takhle na odbyt nešel,“ vysvětluje Březina. Produkty Apple jsou přitom pověstné tím, že jsou poměrně drahé a zákazník v jejich případě platí hlavně značku.

Apple vyjednává tvrdě

Telefonica O2 do nabídky nezařadila chytré telefony iPhone 4S proto, že se s Applem nedohodla na vzájemně výhodných podmínkách. Společnost s logem jablka prý oproti minulým rokům požadovala příliš vysoké náklady na marketing produktů ze své dílny.

Na otázku, zda Apple vyvíjel vyšší tlak i na ostatní operátory, se Generaci 20 nepodařilo získat odpověď oficiálního zástupce. Důvěryhodný zdroj obeznámený se situací nám ale prozradil, že jednání s firmou Apple jsou vždycky tvrdá.

Na druhou stranu přiznává důležitost jejích produktů. „iPhone je produkt, který zkrátka operátor klientům chce a musí nabídnout,“ říká nejmenovaný zdroj. Naráží tím na značnou prestiž značky, která se rozšířila zejména mezi mladou generací.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.