Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Práce je bídně málo a Jančura nemá šanci, tvrdí pražští taxikáři

Šéf Student Agency Radim Jančura chce ovládnout pražský byznys s taxíky. Je totiž většinovým podílníkem ve společnosti Tick Tack taxi Praha, která se prozatím specializovala spíše na firemní klientelu. Služba má přijít s pěti sty až tisíci luxusními vozy. Z nové konkurence si však většina oslovených taxikářů hlavu nedělá. Podle nich nemá majitel žlutých autobusů s novou firmou šanci uspět.

Nadstandardní služby a nízké ceny taxíků. Na ty bude lákat nové zákazníky majitel Student Agency Radim Jančura, jenž má 80% podíl v  pražské taxi službě Tick Tack. Jak nízké ceny nasadí a o jaké služby půjde, ale neprozradil. Prý nechce,aby měla konkurence šanci se připravit. Plný provoz nové taxi služby by měl být spuštěn po skončení letních prázdnin.

Pražští taxikáři však na rozdíl od Jančury vidí jeho podnikatelský záměr skepticky. „Tuhle práci dělám už třicet let a za tu dobu většina firem nebo podnikatelů shořela. Práce je totiž málo a je to čím dál horší,“ komentuje situaci Miloslav Bečka (62), který pracuje u společnosti AAA radio taxi.

Problémem by mohla být cena

Bečka tvrdí, že nové konkurence se nebojí. Vadí mu ale, že majitelé taxi služeb si mohou ceny regulovat sami. „Může se stát, že Tick Tack přijde s hodně nízkými sazbami, což by mohlo donutit taxikáře také snižovat částky za kilometr a mohli by tak prodělávat,“ dodává s tím, že Magistrát hlavního města Prahy určuje pouze nejvyšší sazbu cen, nikoliv nejmenší.

Jančura chce pořídit velký počet luxusních vozů, z toho však pražští taxikáři strach nemají. Podle nich jde o nereálný cíl. „Nevím, jestli je výhoda, že bude mít drahá auta. Zajímalo by mě totiž, koho v nich bude vozit,“ říká Oldřich Haná (67), který soukromého taxikáře dělá již čtyřicet let. Podle něj totiž práce opravdu ubývá a proto nemá nová konkurenční firma šanci na trhu obstát.

Míst na parkování je málo

Bečka si myslí, že problém bude i v počtu míst, kde mohou mít taxikáři svá stanoviště.„Myslím si, že všechna exkluzivní místa na parkování jsou už dávno rozebraná. Vetší firmy s taxíky o tyhle fleky doslova bojovaly,“ vysvětluje s tím, že občas musel majitel někoho na úřadech podplatit, aby se k výhodným placům vůbec dostal a udržel si je.

Nadstandardním službám, které by měly Tick Tacky poskytovat, se taxikáři diví. Nechápou, jaké služby navíc si Jančura představuje. „Kafíčko, noviny nebo něco k jídlu? To by se zákazníky museli jezdit na dlouhé cesty, aby to mělo smysl,“ říká Haná.

Jančura chce do roka vybudovat v Praze jednu z největších taxi služeb. Důvod, proč se rozhodl do tohoto projektu jít, je, aby napravil špatnou reputaci taxikářů. Tvrdí, že jeho společnost je šestihvězdičková taxi služba. Což má symbolizovat především výjimečnou kvalitu. Tou se také mají od ostatních řidičských služeb lišit a napravit tak jejich špatnou pověst. Přesný počet aut, která společnost nakonec nakoupí bude ale záviset především na poptávce lidí.


Klára Kučerová
Klára Kučerová
Již třetím rokem studuji autorskou žurnalistiku na Vyšší odborné škole publicistiky. V rámci Generace20 působím jako vedoucí redaktorka domácího oddělení (2013/2014). Jednou bych ráda působila v nějakém společenském magazínu. Kromě žurnalistiky mám také ráda knihy, fitness a dobré filmy.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.